(Więcej Informacji)
![]() | ![]() | ![]() |
Valygos to serwer zaprojektowany z dbałością o każdy szczegół, oferujący maksymalny poziom doświadczenia 180. Rozgrywka została starannie przemyślana – początek jest przyjemny i przystępny, stopniowo jednak wprowadza wyzwania, które wymagają coraz większego zaangażowania i umiejętności. Przy tworzeniu serwera położyliśmy ogromny nacisk na estetykę i niezawodność techniczną, aby gracze mogli cieszyć się płynną i bezproblemową rozgrywką. Każdy element wizualny został dopracowany, by nie tylko spełniać swoje funkcje, ale także zachwycać i budować unikalny klimat serwera. Valygos łączy wygodne ułatwienia typowe dla serwerów easy z bardziej uporządkowaną i angażującą strukturą rozgrywki, charakterystyczną dla serwerów medium.
Since Sponsor. Odpowiedzialny za inwestycje w projekt, marketing serwisu w social media/youtube, oraz zabezpieczenia serwera. | Sallios Właściciel, pomysłodawca oraz technik. Odpowiedzialny za główny zespół, planowanie rozgrywki oraz aspekt techniczny całego projektu. | Dragowik Community Manager oraz Game Admin. Odpowiedzialny za strukturę teamu poniżej głównego zespołu, kontakt z graczami oraz balans. |
Na serwerze spotkacie 2 królestwa - Jinno oraz Shinsoo.
Zdobywanie doświadczenia zostało zbalansowane w taki sposób, aby nie było nużące, nie zmuszało gracza do spędzenia wielu dni na wybijaniu spotów, ale żeby wymagało trochę zaangażowania od gracza.
Można jednak mimo wszystko ułatwić sobie zdobywanie doświadczenia dzięki pierścieniom doświadczenia:
![]() Pierścień Doświadczenia (20%) Zwiększa doświadczenie o 20% na 30 min. | ![]() Pierścień Doświadczenia (30%) Zwiększa doświadczenie o 30% na 30 min. | ![]() Pierścień Doświadczenia (50%) Zwiększa doświadczenie o 50% na 30 min. |
Drop przedmiotów został ustawiony tak, żeby każde miejsce było warte odwiedzenia. Starannie zadbaliśmy, aby cały zbędny drop został usunięty (np. biżuteria, bronie na niski poziom). Od samego początku gry, do późnego end game będą lecieć tylko i wyłącznie przedmioty, które są użyteczne.
W zdobywaniu przedmiotów dodakotowo można się wspomóc dzięki rękawicom złodzieja:
![]() Rękawica Złodzieja (20%) Zwiększa drop o 20% na 30 min. | ![]() Rękawica Złodzieja (30%) Zwiększa drop o 30% na 30 min. | ![]() Rękawica Złodzieja (50%) Zwiększa drop o 50% na 30 min. |
Na serwerze spotkacie dwie podstawowe waluty - yang oraz won. Po zdobyciu 1 miliard yang, automatycznie ta kwota przekonwertowana na 1 won.
Punkty Osiągnięć to nowa waluta, wykorzystywana w wielu systemach oraz sklepie PO.
Punkty Osiągnięć można pozyskać rozbijając kamienie metin, zabijając władców na mapach oraz na wyprawach. Ilość zdobywanej waluty zależy w głównej mierze od poziomu zgładzonego celu.
W sklepie punktów osiągnięć dostępne są rozmaite przedmioty. Istnieje możliwość kupna wielu przedmiotów jednocześnie. Sklep znajduje się w obydwóch miastach. Jego oferta pozostaje niezmienna, oraz jest taka sama dla każdego gracza.
Szkolenie umiejętności nie sprawia trudności ze względu na typ serwera (easy). Po zdobyciu 5 poziomu postaci pojawi się okno z wyborem profesji:
Po dokonaniu wyboru profesji, wszystkie umiejętności automatycznie zostaną ustawione na poziom G1.
Wszystkie umiejętności mają odświeżony wygląd, a dodatkowo wprowadziliśmy opcję ich kolorowania za pomocą nakładek. Nakładki będą okazjonalnie pokazywać się w ofertach limitowanych.
Aby kontynuować szkolenie umiejętności do poziomu P, konieczne jest zdobycie kamieni duchowych.
Kamień Duchowy
Szkolenie umiejętności po kolei bez limitu czasowego.
Tęczowy Kamień
Natychmiastowe szkolenie umiejętności od razu na poziom P.
Kamienie Duchowe można zdobyć z bossów od doliny orków.
Postanowiliśmy wprowadzić małe zmiany w umiejętnościach niektórych postaci.
Bezszelestny Chód
Dodatkowo zwiększa szybkość zaklęć.
Zwiększenie Ataku
Dodatkowo zwiększa wartość magicznego ataku.
Dodatkowo wszystkie umiejętności typu aura miecza są toggle.
Wszystkie buffujące umiejętności szamana od teraz są nakładane na wszystkich członków grupy.
Do umiejętności postaci należą m.in. mistrzostwo kowalstwa, alchemii i inne, zapewniające bonusy związane bezpośrednio z konkretnymi czynnościami.
Do umiejętności pasywnych zalicza się każda umiejętność, która zapewnia statystyk postaci, takie jak np. silny przeciwko potworom.
Niektóre bonusy zostały usunięte, inne zmodyfikowane, a część otrzymała zupełnie nowe efekty. W panelu postaci znajduje się tabela zawierająca wszystkie dostępne bonusy – po najechaniu na wybrany z nich wyświetli się opis jego działania.
Każda klasa została starannie zbalansowana pod względem rozgrywki PvE oraz PvP, aby zapewnić równą satysfakcję z gry niezależnie od wybranej profesji.
Zdecydowaliśmy się wprowadzić mechanizm balansujący klasy w PvE, który polega na zwiększeniu skuteczności wybranych klas poprzez dodanie im dodatkowej wartości ataku działającej wyłącznie w środowisku PvE. Klasy objęte tym wzmocnieniem to:
Wojowik Mental
Ninja Dagger
Ninja Archer
Sura BM
Szaman Smok
Szaman Healer
Bonus skaluje się z poziomem oraz główną cechą postaci. (np. dla ninjy jest to zręczność, a dla szamana czy sury inteligencja.)
Dodatkowo, ninja ma możliwość założenia nakładki na miecz, podczas gdy posiada założony łuk.
Wszystkie umiejętności postaci zostały na nowo starannie zbalansowane. Dodatkowo obniżyliśmy ogólne obrażenia zadawane z pięści wobec innych graczy, a obrażenia zadawane podczas trwania polimorfii zostały znacząco zredukowane.
Mapa teleportacji jest dostępna pod klawiszem TAB. Po najechaniu kursorem na wybraną mapę wyświetlą się szczegółowe informacje, takie jak wymagany poziom, dominująca rasa oraz przedział poziomowy umożliwiający zdobywanie łupów.
Na każdej mapie zarówno władcy, jak i kamienie metin mają ograniczenie obrażeń, które gracz może im zadać – wynosi ono 15% ich maksymalnego HP. Ma to na celu zapobieganie sytuacjom, w których gracze z słabszym ekwipunkiem nie mają szansy zadać choćby minimalnych obrażeń bossom czy kamieniom metin zanim zostaną zabite.
Z miast usunięto niepotrzebnych NPC, pozostawiając jedynie tych podstawowych i funkcjonalnych, a dodatkowo wprowadzono nowych NPC powiązanych z konkretnymi systemami.
Większość zbędnych map została usunięta. Na serwerze pozostały:
Dolina Orków
Loch Pająków
Grota Wygnańców
Usunęliśmy pozostałe mapy, aby lepiej zbalansować przejście między wczesnym etapem gry a mid/end gamem. Tyczy się to zarówno zdobywanego doświadczenia, jak i dropu.
Okno wypraw przedstawia kluczowe informacje o każdej wyprawie i pozwala na szybkie dołączenie do niej, bez względu na aktualną mapę czy kanał, na którym znajduje się gracz.
Okno ulepszania zostało odnowione — pokazuje liczbę posiadanych ulepszaczy, oferuje szybkie wyszukiwanie przedmiotów zarówno w dropie, jak i w sklepach, a także umożliwia ulepszanie za pomocą klawisza Enter bez konieczności zamykania okna.
Na początku każdy gracz otrzymuje ekwipunek początkowy, który można ulepszać 3 krotnie zanim zostanie przekształcony w pełnoprawny ekwipunek PvE.
Talizmany to dodatkowe wyposażenie postaci. Na serwerze dostępne są dwa typy talizmanów: PvE i PvP — talizmany PvE zwiększają obrażenia i odporność w walce z potworami, natomiast talizmany PvP wzmacniają obrażenia i odporność w starciach z innymi graczami.
Talizmany można wytworzyć u NPC Kowal. Do wytworzenia talizmanu potrzebne będą standardowe ulepszacze.
Talizmany można ulepszyć w klasyczny sposób, za pomocą magicznych metali. Do ich ulepszenia będą potrzebne standardowe ulepszacze.
Symbole to przedmioty, które same nie zapewniają żadnych bonusów, lecz wzmacniają moc symboli przypisaną do postaci. Występują w czterech wariantach: zwykłym, rzadkim, epickim i legendarnym.
Wraz ze wzrostem mocy symboli, zwiększają się przyznawane przez nie bonusy. Dostępne bonusy to:
Maks. PŻ
Silny przeciwko Ludziom
Silny przeciwko Potworom
Silny przeciwko Potworom
Silny przeciwko Metinom
Silny przeciwko Władcom
Szansa na Trafienie
Szansa na Unik
Średnie Obrażenia
Obrażenia Umiejętności
Obrażenia ciosu Krytycznego
Obrażenia ciosu Przeszywającego
Obrażenia PvE
Obrażenia PvP
Wartość oraz dostępność bonusów uzależniona jest od poziomu mocy symboli.
Aby pozyskać symbole, należy udać się do NPC Rhovan. U niego jest możliwość wytworzenia skrzynek symboli. Skrzynki występują w takich samych wariantach jak symbole: zwykłe, rzadkie, epickie i legendarne. Z każdej skrzynki można zdobyć jeden, losowy symbol o losowym stopniu. Maksymalny stopień ulepszenia symbolu wynosi 5.
Symbol o stopniu niższym niż 5 można ulepszyć. Do jego ulepszenia będą wymagane odłamki symbolu, które można zdobyć rozkładając symbole za pomocą systemu rozkładania przedmiotów.
Herby to unikalne przedmioty, które oferują stałe bonusy. Można je swobodnie zdejmować i zakładać. Ponadto posiadają 4 stopnie ulepszenia i dzielą się na kilka kategorii zależnie od miejsca ich pozyskiwania.
Herby można zdobyć poprzez walkę z kamieniami metin, władcami, elitami oraz legendami. Podzielone są one na kategorie w zależności od przedziału poziomowego, mapy oraz typu przeciwnika. Po pokonaniu wybranego celu istnieje szansa, że w puli dropu pojawi się odpowiedni herb pierwszego stopnia.
Herby można ulepszać maksymalnie do 4. stopnia. Aby przeprowadzić proces ulepszania, należy udać się do NPC Rhovana. Do ulepszenia potrzebny jest herb tego samego rodzaju (na przykład, aby ulepszyć herb 3. stopnia, wymagany jest drugi, identyczny herb 3. stopnia) oraz odpowiednie ulepszacze.
Relikty to unikalne przedmioty, które oferują stałe bonusy. Po założeniu zostają na stałe przypisane do postaci i nie można ich zdjąć. Reliktów nie da się również ulepszać, co oznacza, że nie posiadają one żadnych poziomów ulepszenia.
Wszystkie relikty można wytworzyć przy użyciu standardowych ulepszaczy. Nie da się ich zdobyć poprzez drop — są dostępne wyłącznie poprzez proces wytwarzania u NPC Kowala.
Wybrane przedmioty, takie jak symbole czy ulepszacze, można rozłożyć, a w wyniku ich rozłożenia można uzyskać inne rodzaje ulepszaczy.
System Rangi to dobrze znany mechanizm, w którym postać zdobywa punkty rangi poprzez zabijanie potworów oraz czas spędzony w grze. Po osiągnięciu określonych progów rangi, gracz otrzymuje za to dodatkowe bonusy.
Proces szkolenia rangi można dodatkowo przyspieszyć, korzystając z owoców rangi. W grze dostępnych jest wiele odmian tych owoców — każdy z nich różni się ilością przyznawanej rangi, zakresem rangi, w którym można go użyć, oraz szansą na skuteczne użycie.
Neutralny
Wymagane 0 punktów rangi
Brak Bonusów
Przyjazny
Wymagane 1.000 punktów rangi
Maks. PŻ +250
Dobry
Wymagane 4.000 punktów rangi
Maks. PŻ +500
Szlachetny
Wymagane 8.000 punktów rangi
Maks. PŻ +750
Rycerski
Wymagane 12.000 punktów rangi
Maks. PŻ +1.000
Silny przeciwko Ludziom +1%
Silny przeciwko Metinom +2%
Silny przeciwko Władcom +2%
Bojowy
Wymagane 20.000 punktów rangi
Maks. PŻ +1.500
Silny przeciwko Ludziom +1.5%
Silny przeciwko Metinom +3%
Silny przeciwko Władcom +3%
Wybitny
Wymagane 50.000 punktów rangi
Maks. PŻ +2.000
Silny przeciwko Ludziom +2.5%
Silny przeciwko Metinom +5%
Silny przeciwko Władcom +5%
Książęcy
Wymagane 100.000 punktów rangi
Maks. PŻ +2.500
Silny przeciwko Ludziom +3.5%
Silny przeciwko Metinom +7%
Silny przeciwko Władcom +7%
Monarszy
Wymagane 250.000 punktów rangi
Maks. PŻ +3.000
Silny przeciwko Ludziom +5%
Silny przeciwko Metinom +10%
Silny przeciwko Władcom +10%
Majestatyczny
Wymagane 500.000 punktów rangi
Maks. PŻ +4.000
Silny przeciwko Ludziom +7.5%
Silny przeciwko Metinom +15%
Silny przeciwko Władcom +15%
Królewski
Wymagane 1.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +5.000
Silny przeciwko Ludziom +10%
Silny przeciwko Metinom +20%
Silny przeciwko Władcom +20%
Epicki
Wymagane 2.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +7.500
Silny przeciwko Ludziom +12.5%
Silny przeciwko Metinom +25%
Silny przeciwko Władcom +25%
Legendarny
Wymagane 4.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +10.000
Silny przeciwko Ludziom +15%
Silny przeciwko Metinom +30%
Silny przeciwko Władcom +30%
Iluzoryczny
Wymagane 7.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +12.500
Silny przeciwko Ludziom +17.5%
Silny przeciwko Metinom +35%
Silny przeciwko Władcom +35%
Boski
Wymagane 10.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +15.000
Silny przeciwko Ludziom +20%
Silny przeciwko Metinom +40%
Silny przeciwko Władcom +40%
Kamienie Duszy na serwerze występują w pięciu różnych stopniach. Można je ulepszać, ale istnieje także możliwość zdobycia kamieni wyższych stopni bezpośrednio poprzez różne aktywności dostępne na wyższych poziomach.
Kamienie Duszy można pozyskać z kamieni metin na mapach. W zależności od rozbitego kamienia, w puli dropu może znaleźć się kamień duszy o różnym stopniu ulepszenia.
Kamienie Duszy można ulepszyć za pomocą standardowych magicznych metali. Do ulepszenia kamienia wymagany będzie pył kamieni dusz, który można zdobyć rozkładając inne kamienie duszy.
Smocza Alchemia została delikatnie ułatwiona względem standardowej. Na serwerze występuje 6 standardowych kamieni oraz ametyst, który oferuje bonusy stricte poświęcone PvE.
Kamienie można ulepszać u alchemika, który występuje w obydwóch miastach.
Na serwerze występuje system szarf naramiennych z absorpcją. Szarfa może pochłonąć tylko i wyłącznie bronie. Maksymalny stopień absorpcji wynosi 25%.
Aby wytworzyć szarfę, należy udać się do NPC Theowahdan, który występuje w obydwóch miastach. Do wytworzenia szarfy potrzebne będą Delikatne Sukna.
Szarfy ulepsza się w tradycyjny sposób — poprzez połączenie dwóch szarf tego samego stopnia. Dodatkowo, do przeprowadzenia ulepszenia niezbędny będzie Schemat Ulepszenia Szarfy.
Szarfy można dodatkowo wzmocnić za pomocą specjalnych wzmocnień. Po umieszczeniu wzmocnienia w szarfie, będzie ono aktywne przez 1 dzień, przy czym czas ten będzie upływać tylko wtedy, gdy szarfa jest założona. Istnieje możliwość dodania wielu wzmocnień tego samego stopnia, co pozwala przedłużyć czas działania wzmocnienia maksymalnie do 7 dni.
Na serwerze występuje system szat aury z absorpcją. Szata aury może pochłonąć tylko i wyłącznie zbroje. Maksymalny stopień absorpcji wynosi 25%.
Aby wytworzyć szatę aury, należy udać się do NPC Tyliusz, która występuje w obydwóch miastach. Do wytworzenia szaty aury potrzebne będą Elementy Szaty Aury.
Szatę aury można ulepszyć za pomocą magicznego pyłu.
Szaty Aury można dodatkowo wzmocnić za pomocą specjalnych wzmocnień. Po umieszczeniu wzmocnienia w szacie, będzie ono aktywne przez 1 dzień, przy czym czas ten będzie upływać tylko wtedy, gdy szata aury jest założona. Istnieje możliwość dodania wielu wzmocnień tego samego stopnia, co pozwala przedłużyć czas działania wzmocnienia maksymalnie do 7 dni.
System Polimorfii został uproszczony. Umiejętność Polimorfii została usunięta, każde użycie marmuru zapewnia polimorfię na 30 minut. Na serwerze występuje tylko i wyłącznie marmur czarnego orka, nie ma możliwości zdobycia innych marmurów.
Marmury można zakupić za pomocą okna w panelu bocznym. Koszt marmuru wynosi 5.000.000 za wariant zwykły, lub 50
za wariant z wzmocnieniem.
Marmur można dodatkowo wzmocnić o wybrane bonusy:
Wzmocnienie Ofensywne Wartość Ataku +100 | Wzmocnienie Defensywne Punkty Życia +3.000 |
Czas trwania bonusów wynosi tyle co samo co czas trwania marmuru.
Na serwerze występują nakładki na marmur. Są to rzadkie przedmioty, które zmieniają wygląd marmura. Będą one okazjonalnie pokazywać się w eventach, kole losu i innych.
Tytuły postaci są kosmetycznym dodatkiem. Nie zapewniają one bonusów, są one jedynie dodatkiem widniejącym nad nickiem postaci.
Tytuły można pozyskać z różnych źródeł, takich jak wyprawy, elity, legendy, eventy, koło losu, battlepass.
Badania biologa będą wymagały wydropienia konkretnych przedmiotów z potworów na mapach. Wspomianne przedmioty można zdobyć tylko w trakcie trwania misji.
Polowania polegają na zabijaniu konkretnych potworów, władców lub metinów. Progress w misji zalicza się tylko dla obecnie trwającej misji.
Misje dzielą się na 3 kategorie. Pierwsza kategoria polega na zabijaniu potworów, druga na niszczeniu kamieni metin, a trzecia na zabijaniu władców. Na każdej mapie typu exp zaczynając od doliny orków będzie odbywać się jedna misja.
Zbieractwo polega na oddawaniu konkretnych przedmiotów w zamian za stałe bonusy. Dodatkowo za oddanie całej kategorii przedmiotów, przyznawany jest dodatkowy bonus.
Misje dzielą się na różne kategorie. Z racji na ich dużą ilość postanowiliśmy nie wypisywać ich wszystkich tutaj, a pozostawić wam je do odkrycia w grze.
Na start każdy otrzymuje 21 poziom konia. Wierzchowiec nie posiada dedykowanego systemu przedmiotów ani levelowania. Postanowiliśmy uprościć system wierzchowca do postaci zwykłej pieczęci w formie nakładki.
Po wejściu na wierzchowca, gracz otrzyma wzmocnienie ataku oraz odporności. Chcieliśmy, aby serwer nie był typowym symulatorem polimorfii, stąd decyzja o wzmocnieniu wierzchowców.
Na wierzchowca można założyć nakładkę, która zmieni jego wygląd.
Pupil będzie towarzył postaci już od samego początku. Pupila można expić aż do 100 poziomu. Co poziom gracz otrzyma możliwość przydzielenia punktów skilli peta. Im wyższy poziom pupila, tym więcej punktów umiejętności.
Pupila można expić zabijając potwory na mapach, niszcząc kamienie metin, oraz pokonując władców. Za każdego zabitego potwora, pupil otrzyma 1 pkt doświadczenia, za każdy kamień metin 20 pkt, a za każdego władcę 60 pkt.
Pupil dysponuje 6 umiejętnościami ofensywnymi oraz 6 defensywnymi, z których każda zapewnia dodatkowe bonusy głównej postaci. Dodatkowo istnieją dwie legendarne umiejętności — jedna wzmacniająca wszystkie bonusy ofensywne, a druga wszystkie bonusy defensywne. Aby rozpocząć proces ulepszania legendarnych umiejętności, pupil musi osiągnąć maksymalny, 100 poziom.
AutoBuff będzie towarzyszył postaci już od samego początku. AutoBuff otrzymuje na sam początek wszystkie buffy na poziomie P oraz bazowe 100 inteligencji. Nie ma możliwości levelowania szamana.
AutoBuffa można dodatkowo wyposażyć w 3 specjalne przedmioty. Wzmocnią one działanie buffów.
![]() Amulet Mistrza Smoków Moc Błogosławieństwa +15% | ![]() Pierścień Mistrza Leczenia Moc Zwiększenia Ataku +15% | ![]() Księga Tajemnej Wiedzy Inteligencja Szamana +25 |
Postać AutoBuffa można wyposażyć w kostium, fryzurę, nakładkę na broń (dzwon/wachlarz), skrzydła oraz aurę. Każdy kostium, który można założyć na własną postać, można również założyć na autobuffa.
Rybołówstwo zostało zmodyfikowane i dostosowane pod obecnie panujące normy. Po zarzuceniu wędki należy odczekać odpowiednią ilość czasu, a następnie nacisnąć taką ilość spacji jaka pokaże się nad głową oraz na czacie.
Na każdym poziomie wędki wymagana jest inna liczba punktów. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów, należy udać się do Rybaka w celu ulepszenia swojej wędki.
Wzbogaciliśmy rybołówstwo o dodatkowe bonusy, które zapewnią większe korzyści z łowienia ryb.
Czas PołowuWpływa na czas potrzebny do przejścia etapu wciskania spacji
Szansa na Pomyślny PołówWpływa na szansę wyciągnięcia ryby z wody
Szansa na Podwójną RybęWpływa na szansę, aby zdobyć podwójną rybę
Bonusy można zdobyć dzięki herbom, eventom, poprzez zakup VIP'a lub bonusu do kostiumu.
Górnictwo nie uległo wielkim zmianom względem klasycznego. Standardowo, po podejściu do złoża rozpocznie się proces wydobycia, który potrwa kilka sekund. Następnie wydobycie zakończy się powodzeniem lub niepowodzeniem.
Na każdym poziomie kilofa wymagana jest inna liczba punktów. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów, należy udać się do Górnika w celu ulepszenia swojego kilofa.
Wzbogaciliśmy górnictwo o dodatkowe bonusy, które zapewnią większe korzyści z wydobywania rud.
Czas WydobyciaWpływa na czas potrzebny do zakończenia wydobycia
Szansa na Pomyślne WydobycieWpływa na szansę pomyślnego wydobycia
Rozmiar WydobyciaWpływa na ilość wydobytej rudy
Bonusy można zdobyć dzięki herbom, eventom, poprzez zakup VIP'a lub bonusu do kostiumu.
Zielarstwo to nowa profesja polegająca na zrywaniu kwiatów przy pomocy sierpa. Kwiaty można spotkać na mapie profesji.
Na każdym poziomie sierpa wymagana jest inna liczba punktów. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów, należy udać się do Zielarza w celu ulepszenia swojego sierpa.
Wzbogaciliśmy zielarstwo o dodatkowe bonusy, które zapewnią większe korzyści z ścinania kwiatów.
DelikatnośćWpływa na procent szans, aby po ścięciu roślina nie zniknęła
Szansa na Pomyślne ŚcięcieWpływa na szansę pomyślnego ścięcia
Rozmiar PlonuWpływa na ilość wydobytych kwiatów
Bonusy można zdobyć dzięki herbom, eventom, poprzez zakup VIP'a lub bonusu do kostiumu.
Gotowanie pozwala na wytworzenie jedzenia różnego rodzaju. Istnieje 5 rodzajów posiłków. W jednym momencie może być użyte po 1 jedzeniu z każdego rodzaju. Aby wytworzyć posiłek, wymagane będą surowce z wszystkich trzech profesji.
W panelu zarządzania znajdują się podstawowe informacje o sklepie offline, takie jak przewidywany zarobek, lokalizacja sklepu offline itd.
Sklep z poziomu gościa zawiera informację o pozostałym czasie trwania sklepu. Ponadto gracz ma możliwość złożenia oferty oraz zakupu wielu przedmiotów na raz.
Gracz ma możliwość wysłania oferty do sprzedawcy bez potrzeby wysyłania wiadomości. Ofertę można złożyć o minimalnej wartości 30% podanej ceny w sklepie. Po wysłaniu oferty, sprzedawca otrzyma powiadomienie, i będzie miał możliwość zaakceptowania lub odrzucenia oferty kupującego.
Przedmiot można wystawić na aukcję. Po wystawieniu przedmiotu na aukcję, aukcja potrwa 1 dzień. Jeżeli gracz otrzyma conajmniej jedną ofertę, nie będzie możliwości anulowania aukcji. Pod koniec aukcji przedmiot zostaje sprzedany do gracza, który złożył najwyższą ofertę. W przypadku gdy oferta zostanie przebita przez innego gracza, zaoferowane waluty zostaną wysłane do schowka walut w sklepach offline.
Wyszukiwarka pozwala na szybkie wyszukiwanie w sklepach przedmiotu o wybranych parametrach. Oprócz tego można wyszukiwać wiele przedmiotów jednocześnie, jednak w przypadku masowego wyszukiwania nie ma możliwości ustawienia dodatkowych parametrów wyszukiwania.
W panelu postaci pod C znajduje się szczegółowa lista bonusów. Po najechaniu kursorem na dany bonus, wyświetli się opis jego działania.
Przy większości działań, takich jak wybonowanie przedmiotu w BSie, sprzedaż przedmiotu w sklepie itd. pokaże się stosowne powiadomienie.
Po użyciu zmianki na przedmiocie ukaże się wygodne w obsłudze okno z możliwością zmiany bonusów za pomocą entera.
Bonus Switcher pobiera opłatę w wysokości 25.000 za zmianę bonusu. Prędkość zmiany wynosi 250 zmianek na sekundę.
Wyszukiwarka Dropu pozwala na sprawne wyszukiwanie przedmiotu w dropie zarówno z potworów/kamieni metin jak i skrzyń.
Zapis Lokacji pozwala na zapisanie aż 50 dowolnych miejsc. W niektórych miejscach zapis lokacji może być ograniczony.
Lokalizator pozwala na szybki teleport bezpośrednio pod instancję kamienia metin/władcy.
Ranking Tygodniowy resetuje się w każdą niedzielę o 23:59. O tej samej godzinie przyznawane są nagrody, które są zależne od kategorii.
Opcje Gry zostały zmodernizowane i rozbudowane o dodatkowe opcje.
Na serwerze dostępnych jest wiele dodatkowych udogodnień. Poniżej przedstawiamy ogólną listę:
Bonusy z obsługą wartości ułamkowych
Brak kolizji z potworami
Możliwość zmiany kanału bezpośrednio przy minimapie
Podgląd zawartości skrzyń
Szybkie otwieranie skrzyń i używanie przedmiotów
Flagi królestw widoczne na czacie wołaj
Opcja ukrywania komunikatów o władcach i zdobywanych poziomach
Możliwość ukrycia efektów graficznych
Możliwość ukrycia leżących przedmiotów
Dynamiczne zmienianie potworów na psy w opcjach
Ukrywanie towarzyszy w ustawieniach
Opcja ukrycia wszystkich kostiumów, szarf, skrzydeł i aur w panelu kostiumów
Możliwość wysyłania szeptów do graczy offline
Zachowanie wiadomości po teleportacji
Szybkie rozdzielanie przedmiotów w ekwipunku
Możliwość ustawienia zasięgu pola widzenia
Natychmiastowe podnoszenie wszystkich przedmiotów przy użyciu klawisza Z
Brak wymaganego hasła do magazynu
Magazyn posiada teraz 5 zakładek do przechowywania przedmiotów
Buffy niższego poziomu nie zastępują lepszych
Obsługa form zapisu "k", "kk", "kkk" w handlu i sklepach
Reset spotów codziennie o 23:59
Obsługa PPM w większości okien
Obsługa Enter w większości okien takich jak np. ulepszanie szarf
Bonusowa szansa ulepszenia widoczna w oknie ulepszania
Dodatkowe oznaczenia (kropki) przy zadawanym obrażeniu
I wiele, wiele więcej.
Przepustka Bojowa została zmodernizowana oraz usprawniona. Każdy sezon potrwa 2 tygodnie, a co sezon nagrody będą ulegać zmianie. Nagrody z przepustki dzielą się na dwie ścieżki - zwykła, która jest dostępna dla każdego gracza, oraz na premium, którą należy dokupić za walutę premium. Każda z ścieżek oferuje 100 nagród. Aby odblokowywać nagrody należy expić swoją przepustkę poprzez wykonywanie na niej misji.
W grze dostępny jest kalendarz eventów, który pokazuje wszystkie wydarzenia zaplanowane na bieżący tydzień, wraz ze szczegółowymi informacjami, takimi jak opis eventu oraz dodatkowe szczegóły, np. wartości procentowe, jeśli są one częścią wydarzenia.
Podczas rozgrywki na serwerze spotkacie cały szereg rozmaitych eventów:
Raty EXP
Raty Yang
Raty Drop
Bonusy do Rybołówstwa
Bonusy do Górnictwa
Bonusy do Zielarstwa
Karty Okey
Złap Króla
Podwójne Kamienie Metin
Podwójni Władcy na Mapach
Podwójni Władcy na Wyprawach
Darmowe Wyprawy
Gobliny
Szkatułki Blasku Księżyca
Szkatułki Podróżnika
Szkatułki Zdobywcy
Szkatułki Pogromcy
Szkatułki Strażnicy
Szkatułki Sanktuarium
Złote Rozgwiazdy
Złote Kryształy
Złote Łodygi
Każdego tygodnia eventy będą pojawiać się w różnej liczbie oraz w zmienionej kolejności, w zależności od aktualnych potrzeb serwera.
Cała oprawa graficzna 2D serwera została odświeżona — każde okno jest unikalne i zostało specjalnie zaprojektowane przez profesjonalnego grafika.
Na serwerze czekają na Was całkowicie nowe mapy, wyprawy, potwory, kamienie metin oraz bossy. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby doświadczenia związane z rozgrywką na serwerze Valygos były absolutnie unikalne i niezapomniane.
Bronie na 75 poziom można zdobyć poprzez ulepszenie broni broni z średnimi na poprzedni poziom. Bronie te można ulepszać z broni na 1 poziom.
Maksymalne średnie oraz obrażenia umiejętności nie uległy zmianie. Standardowo, wynoszą one 60% dla średnich obrażeń oraz 30% dla obrażeń umiejętności.
Informacje o limitach poziomowych na mapach znajdują się po najechaniu kursorem na nazwę mapy, natomiast dla wypraw informacje o limitach znajdują się w panelu wypraw.
Profesję można zmienić do 119 poziomu. Powyżej tego poziomu zmiana profesji nie będzie możliwa.
No cóż, to już koniec naszej prezentacji. Mamy nadzieję, że przypadła wam do gustu i zachęciliśmy was do gry na serwerze Valygos. Zachęcamy do dołączenia do naszego discorda (link niżej). Na serwerze discord znajdziecie również administrację, która z chęcią udzieli wam odpowiedzi na pytania, na które prezentacja serwera nie zdołała odpowiedzieć.
![]() | ![]() | ![]() |
Valygos to serwer zaprojektowany z dbałością o każdy szczegół, oferujący maksymalny poziom doświadczenia 180. Rozgrywka została starannie przemyślana – początek jest przyjemny i przystępny, stopniowo jednak wprowadza wyzwania, które wymagają coraz większego zaangażowania i umiejętności. Przy tworzeniu serwera położyliśmy ogromny nacisk na estetykę i niezawodność techniczną, aby gracze mogli cieszyć się płynną i bezproblemową rozgrywką. Każdy element wizualny został dopracowany, by nie tylko spełniać swoje funkcje, ale także zachwycać i budować unikalny klimat serwera. Valygos łączy wygodne ułatwienia typowe dla serwerów easy z bardziej uporządkowaną i angażującą strukturą rozgrywki, charakterystyczną dla serwerów medium.
Since Sponsor. Odpowiedzialny za inwestycje w projekt, marketing serwisu w social media/youtube, oraz zabezpieczenia serwera. | Sallios Właściciel, pomysłodawca oraz technik. Odpowiedzialny za główny zespół, planowanie rozgrywki oraz aspekt techniczny całego projektu. | Dragowik Community Manager oraz Game Admin. Odpowiedzialny za strukturę teamu poniżej głównego zespołu, kontakt z graczami oraz balans. |
Na serwerze spotkacie 2 królestwa - Jinno oraz Shinsoo.
Zdobywanie doświadczenia zostało zbalansowane w taki sposób, aby nie było nużące, nie zmuszało gracza do spędzenia wielu dni na wybijaniu spotów, ale żeby wymagało trochę zaangażowania od gracza.
Można jednak mimo wszystko ułatwić sobie zdobywanie doświadczenia dzięki pierścieniom doświadczenia:
![]() Pierścień Doświadczenia (20%) Zwiększa doświadczenie o 20% na 30 min. | ![]() Pierścień Doświadczenia (30%) Zwiększa doświadczenie o 30% na 30 min. | ![]() Pierścień Doświadczenia (50%) Zwiększa doświadczenie o 50% na 30 min. |
Drop przedmiotów został ustawiony tak, żeby każde miejsce było warte odwiedzenia. Starannie zadbaliśmy, aby cały zbędny drop został usunięty (np. biżuteria, bronie na niski poziom). Od samego początku gry, do późnego end game będą lecieć tylko i wyłącznie przedmioty, które są użyteczne.
W zdobywaniu przedmiotów dodakotowo można się wspomóc dzięki rękawicom złodzieja:
![]() Rękawica Złodzieja (20%) Zwiększa drop o 20% na 30 min. | ![]() Rękawica Złodzieja (30%) Zwiększa drop o 30% na 30 min. | ![]() Rękawica Złodzieja (50%) Zwiększa drop o 50% na 30 min. |
Na serwerze spotkacie dwie podstawowe waluty - yang oraz won. Po zdobyciu 1 miliard yang, automatycznie ta kwota przekonwertowana na 1 won.
Punkty Osiągnięć to nowa waluta, wykorzystywana w wielu systemach oraz sklepie PO.
Punkty Osiągnięć można pozyskać rozbijając kamienie metin, zabijając władców na mapach oraz na wyprawach. Ilość zdobywanej waluty zależy w głównej mierze od poziomu zgładzonego celu.
W sklepie punktów osiągnięć dostępne są rozmaite przedmioty. Istnieje możliwość kupna wielu przedmiotów jednocześnie. Sklep znajduje się w obydwóch miastach. Jego oferta pozostaje niezmienna, oraz jest taka sama dla każdego gracza.
Szkolenie umiejętności nie sprawia trudności ze względu na typ serwera (easy). Po zdobyciu 5 poziomu postaci pojawi się okno z wyborem profesji:
Po dokonaniu wyboru profesji, wszystkie umiejętności automatycznie zostaną ustawione na poziom G1.
Wszystkie umiejętności mają odświeżony wygląd, a dodatkowo wprowadziliśmy opcję ich kolorowania za pomocą nakładek. Nakładki będą okazjonalnie pokazywać się w ofertach limitowanych.
Aby kontynuować szkolenie umiejętności do poziomu P, konieczne jest zdobycie kamieni duchowych.
Kamień Duchowy
Szkolenie umiejętności po kolei bez limitu czasowego.
Tęczowy Kamień
Natychmiastowe szkolenie umiejętności od razu na poziom P.
Kamienie Duchowe można zdobyć z bossów od doliny orków.
Postanowiliśmy wprowadzić małe zmiany w umiejętnościach niektórych postaci.
Bezszelestny Chód
Dodatkowo zwiększa szybkość zaklęć.
Zwiększenie Ataku
Dodatkowo zwiększa wartość magicznego ataku.
Dodatkowo wszystkie umiejętności typu aura miecza są toggle.
Wszystkie buffujące umiejętności szamana od teraz są nakładane na wszystkich członków grupy.
Do umiejętności postaci należą m.in. mistrzostwo kowalstwa, alchemii i inne, zapewniające bonusy związane bezpośrednio z konkretnymi czynnościami.
Do umiejętności pasywnych zalicza się każda umiejętność, która zapewnia statystyk postaci, takie jak np. silny przeciwko potworom.
Niektóre bonusy zostały usunięte, inne zmodyfikowane, a część otrzymała zupełnie nowe efekty. W panelu postaci znajduje się tabela zawierająca wszystkie dostępne bonusy – po najechaniu na wybrany z nich wyświetli się opis jego działania.
Każda klasa została starannie zbalansowana pod względem rozgrywki PvE oraz PvP, aby zapewnić równą satysfakcję z gry niezależnie od wybranej profesji.
Zdecydowaliśmy się wprowadzić mechanizm balansujący klasy w PvE, który polega na zwiększeniu skuteczności wybranych klas poprzez dodanie im dodatkowej wartości ataku działającej wyłącznie w środowisku PvE. Klasy objęte tym wzmocnieniem to:
Wojowik Mental
Ninja Dagger
Ninja Archer
Sura BM
Szaman Smok
Szaman Healer
Bonus skaluje się z poziomem oraz główną cechą postaci. (np. dla ninjy jest to zręczność, a dla szamana czy sury inteligencja.)
Dodatkowo, ninja ma możliwość założenia nakładki na miecz, podczas gdy posiada założony łuk.
Wszystkie umiejętności postaci zostały na nowo starannie zbalansowane. Dodatkowo obniżyliśmy ogólne obrażenia zadawane z pięści wobec innych graczy, a obrażenia zadawane podczas trwania polimorfii zostały znacząco zredukowane.
Mapa teleportacji jest dostępna pod klawiszem TAB. Po najechaniu kursorem na wybraną mapę wyświetlą się szczegółowe informacje, takie jak wymagany poziom, dominująca rasa oraz przedział poziomowy umożliwiający zdobywanie łupów.
Na każdej mapie zarówno władcy, jak i kamienie metin mają ograniczenie obrażeń, które gracz może im zadać – wynosi ono 15% ich maksymalnego HP. Ma to na celu zapobieganie sytuacjom, w których gracze z słabszym ekwipunkiem nie mają szansy zadać choćby minimalnych obrażeń bossom czy kamieniom metin zanim zostaną zabite.
Z miast usunięto niepotrzebnych NPC, pozostawiając jedynie tych podstawowych i funkcjonalnych, a dodatkowo wprowadzono nowych NPC powiązanych z konkretnymi systemami.
Większość zbędnych map została usunięta. Na serwerze pozostały:
Dolina Orków
Loch Pająków
Grota Wygnańców
Usunęliśmy pozostałe mapy, aby lepiej zbalansować przejście między wczesnym etapem gry a mid/end gamem. Tyczy się to zarówno zdobywanego doświadczenia, jak i dropu.
Okno wypraw przedstawia kluczowe informacje o każdej wyprawie i pozwala na szybkie dołączenie do niej, bez względu na aktualną mapę czy kanał, na którym znajduje się gracz.
Okno ulepszania zostało odnowione — pokazuje liczbę posiadanych ulepszaczy, oferuje szybkie wyszukiwanie przedmiotów zarówno w dropie, jak i w sklepach, a także umożliwia ulepszanie za pomocą klawisza Enter bez konieczności zamykania okna.
Na początku każdy gracz otrzymuje ekwipunek początkowy, który można ulepszać 3 krotnie zanim zostanie przekształcony w pełnoprawny ekwipunek PvE.
Talizmany to dodatkowe wyposażenie postaci. Na serwerze dostępne są dwa typy talizmanów: PvE i PvP — talizmany PvE zwiększają obrażenia i odporność w walce z potworami, natomiast talizmany PvP wzmacniają obrażenia i odporność w starciach z innymi graczami.
Talizmany można wytworzyć u NPC Kowal. Do wytworzenia talizmanu potrzebne będą standardowe ulepszacze.
Talizmany można ulepszyć w klasyczny sposób, za pomocą magicznych metali. Do ich ulepszenia będą potrzebne standardowe ulepszacze.
Symbole to przedmioty, które same nie zapewniają żadnych bonusów, lecz wzmacniają moc symboli przypisaną do postaci. Występują w czterech wariantach: zwykłym, rzadkim, epickim i legendarnym.
Wraz ze wzrostem mocy symboli, zwiększają się przyznawane przez nie bonusy. Dostępne bonusy to:
Maks. PŻ
Silny przeciwko Ludziom
Silny przeciwko Potworom
Silny przeciwko Potworom
Silny przeciwko Metinom
Silny przeciwko Władcom
Szansa na Trafienie
Szansa na Unik
Średnie Obrażenia
Obrażenia Umiejętności
Obrażenia ciosu Krytycznego
Obrażenia ciosu Przeszywającego
Obrażenia PvE
Obrażenia PvP
Wartość oraz dostępność bonusów uzależniona jest od poziomu mocy symboli.
Aby pozyskać symbole, należy udać się do NPC Rhovan. U niego jest możliwość wytworzenia skrzynek symboli. Skrzynki występują w takich samych wariantach jak symbole: zwykłe, rzadkie, epickie i legendarne. Z każdej skrzynki można zdobyć jeden, losowy symbol o losowym stopniu. Maksymalny stopień ulepszenia symbolu wynosi 5.
Symbol o stopniu niższym niż 5 można ulepszyć. Do jego ulepszenia będą wymagane odłamki symbolu, które można zdobyć rozkładając symbole za pomocą systemu rozkładania przedmiotów.
Herby to unikalne przedmioty, które oferują stałe bonusy. Można je swobodnie zdejmować i zakładać. Ponadto posiadają 4 stopnie ulepszenia i dzielą się na kilka kategorii zależnie od miejsca ich pozyskiwania.
Herby można zdobyć poprzez walkę z kamieniami metin, władcami, elitami oraz legendami. Podzielone są one na kategorie w zależności od przedziału poziomowego, mapy oraz typu przeciwnika. Po pokonaniu wybranego celu istnieje szansa, że w puli dropu pojawi się odpowiedni herb pierwszego stopnia.
Herby można ulepszać maksymalnie do 4. stopnia. Aby przeprowadzić proces ulepszania, należy udać się do NPC Rhovana. Do ulepszenia potrzebny jest herb tego samego rodzaju (na przykład, aby ulepszyć herb 3. stopnia, wymagany jest drugi, identyczny herb 3. stopnia) oraz odpowiednie ulepszacze.
Relikty to unikalne przedmioty, które oferują stałe bonusy. Po założeniu zostają na stałe przypisane do postaci i nie można ich zdjąć. Reliktów nie da się również ulepszać, co oznacza, że nie posiadają one żadnych poziomów ulepszenia.
Wszystkie relikty można wytworzyć przy użyciu standardowych ulepszaczy. Nie da się ich zdobyć poprzez drop — są dostępne wyłącznie poprzez proces wytwarzania u NPC Kowala.
Wybrane przedmioty, takie jak symbole czy ulepszacze, można rozłożyć, a w wyniku ich rozłożenia można uzyskać inne rodzaje ulepszaczy.
System Rangi to dobrze znany mechanizm, w którym postać zdobywa punkty rangi poprzez zabijanie potworów oraz czas spędzony w grze. Po osiągnięciu określonych progów rangi, gracz otrzymuje za to dodatkowe bonusy.
Proces szkolenia rangi można dodatkowo przyspieszyć, korzystając z owoców rangi. W grze dostępnych jest wiele odmian tych owoców — każdy z nich różni się ilością przyznawanej rangi, zakresem rangi, w którym można go użyć, oraz szansą na skuteczne użycie.
Neutralny
Wymagane 0 punktów rangi
Brak Bonusów
Przyjazny
Wymagane 1.000 punktów rangi
Maks. PŻ +250
Dobry
Wymagane 4.000 punktów rangi
Maks. PŻ +500
Szlachetny
Wymagane 8.000 punktów rangi
Maks. PŻ +750
Rycerski
Wymagane 12.000 punktów rangi
Maks. PŻ +1.000
Silny przeciwko Ludziom +1%
Silny przeciwko Metinom +2%
Silny przeciwko Władcom +2%
Bojowy
Wymagane 20.000 punktów rangi
Maks. PŻ +1.500
Silny przeciwko Ludziom +1.5%
Silny przeciwko Metinom +3%
Silny przeciwko Władcom +3%
Wybitny
Wymagane 50.000 punktów rangi
Maks. PŻ +2.000
Silny przeciwko Ludziom +2.5%
Silny przeciwko Metinom +5%
Silny przeciwko Władcom +5%
Książęcy
Wymagane 100.000 punktów rangi
Maks. PŻ +2.500
Silny przeciwko Ludziom +3.5%
Silny przeciwko Metinom +7%
Silny przeciwko Władcom +7%
Monarszy
Wymagane 250.000 punktów rangi
Maks. PŻ +3.000
Silny przeciwko Ludziom +5%
Silny przeciwko Metinom +10%
Silny przeciwko Władcom +10%
Majestatyczny
Wymagane 500.000 punktów rangi
Maks. PŻ +4.000
Silny przeciwko Ludziom +7.5%
Silny przeciwko Metinom +15%
Silny przeciwko Władcom +15%
Królewski
Wymagane 1.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +5.000
Silny przeciwko Ludziom +10%
Silny przeciwko Metinom +20%
Silny przeciwko Władcom +20%
Epicki
Wymagane 2.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +7.500
Silny przeciwko Ludziom +12.5%
Silny przeciwko Metinom +25%
Silny przeciwko Władcom +25%
Legendarny
Wymagane 4.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +10.000
Silny przeciwko Ludziom +15%
Silny przeciwko Metinom +30%
Silny przeciwko Władcom +30%
Iluzoryczny
Wymagane 7.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +12.500
Silny przeciwko Ludziom +17.5%
Silny przeciwko Metinom +35%
Silny przeciwko Władcom +35%
Boski
Wymagane 10.000.000 punktów rangi
Maks. PŻ +15.000
Silny przeciwko Ludziom +20%
Silny przeciwko Metinom +40%
Silny przeciwko Władcom +40%
Kamienie Duszy na serwerze występują w pięciu różnych stopniach. Można je ulepszać, ale istnieje także możliwość zdobycia kamieni wyższych stopni bezpośrednio poprzez różne aktywności dostępne na wyższych poziomach.
Kamienie Duszy można pozyskać z kamieni metin na mapach. W zależności od rozbitego kamienia, w puli dropu może znaleźć się kamień duszy o różnym stopniu ulepszenia.
Kamienie Duszy można ulepszyć za pomocą standardowych magicznych metali. Do ulepszenia kamienia wymagany będzie pył kamieni dusz, który można zdobyć rozkładając inne kamienie duszy.
Smocza Alchemia została delikatnie ułatwiona względem standardowej. Na serwerze występuje 6 standardowych kamieni oraz ametyst, który oferuje bonusy stricte poświęcone PvE.
Kamienie można ulepszać u alchemika, który występuje w obydwóch miastach.
Na serwerze występuje system szarf naramiennych z absorpcją. Szarfa może pochłonąć tylko i wyłącznie bronie. Maksymalny stopień absorpcji wynosi 25%.
Aby wytworzyć szarfę, należy udać się do NPC Theowahdan, który występuje w obydwóch miastach. Do wytworzenia szarfy potrzebne będą Delikatne Sukna.
Szarfy ulepsza się w tradycyjny sposób — poprzez połączenie dwóch szarf tego samego stopnia. Dodatkowo, do przeprowadzenia ulepszenia niezbędny będzie Schemat Ulepszenia Szarfy.
Szarfy można dodatkowo wzmocnić za pomocą specjalnych wzmocnień. Po umieszczeniu wzmocnienia w szarfie, będzie ono aktywne przez 1 dzień, przy czym czas ten będzie upływać tylko wtedy, gdy szarfa jest założona. Istnieje możliwość dodania wielu wzmocnień tego samego stopnia, co pozwala przedłużyć czas działania wzmocnienia maksymalnie do 7 dni.
Na serwerze występuje system szat aury z absorpcją. Szata aury może pochłonąć tylko i wyłącznie zbroje. Maksymalny stopień absorpcji wynosi 25%.
Aby wytworzyć szatę aury, należy udać się do NPC Tyliusz, która występuje w obydwóch miastach. Do wytworzenia szaty aury potrzebne będą Elementy Szaty Aury.
Szatę aury można ulepszyć za pomocą magicznego pyłu.
Szaty Aury można dodatkowo wzmocnić za pomocą specjalnych wzmocnień. Po umieszczeniu wzmocnienia w szacie, będzie ono aktywne przez 1 dzień, przy czym czas ten będzie upływać tylko wtedy, gdy szata aury jest założona. Istnieje możliwość dodania wielu wzmocnień tego samego stopnia, co pozwala przedłużyć czas działania wzmocnienia maksymalnie do 7 dni.
System Polimorfii został uproszczony. Umiejętność Polimorfii została usunięta, każde użycie marmuru zapewnia polimorfię na 30 minut. Na serwerze występuje tylko i wyłącznie marmur czarnego orka, nie ma możliwości zdobycia innych marmurów.
Marmury można zakupić za pomocą okna w panelu bocznym. Koszt marmuru wynosi 5.000.000 za wariant zwykły, lub 50
za wariant z wzmocnieniem.
Marmur można dodatkowo wzmocnić o wybrane bonusy:
Wzmocnienie Ofensywne Wartość Ataku +100 | Wzmocnienie Defensywne Punkty Życia +3.000 |
Czas trwania bonusów wynosi tyle co samo co czas trwania marmuru.
Na serwerze występują nakładki na marmur. Są to rzadkie przedmioty, które zmieniają wygląd marmura. Będą one okazjonalnie pokazywać się w eventach, kole losu i innych.
Tytuły postaci są kosmetycznym dodatkiem. Nie zapewniają one bonusów, są one jedynie dodatkiem widniejącym nad nickiem postaci.
Tytuły można pozyskać z różnych źródeł, takich jak wyprawy, elity, legendy, eventy, koło losu, battlepass.
Badania biologa będą wymagały wydropienia konkretnych przedmiotów z potworów na mapach. Wspomianne przedmioty można zdobyć tylko w trakcie trwania misji.
Polowania polegają na zabijaniu konkretnych potworów, władców lub metinów. Progress w misji zalicza się tylko dla obecnie trwającej misji.
Misje dzielą się na 3 kategorie. Pierwsza kategoria polega na zabijaniu potworów, druga na niszczeniu kamieni metin, a trzecia na zabijaniu władców. Na każdej mapie typu exp zaczynając od doliny orków będzie odbywać się jedna misja.
Zbieractwo polega na oddawaniu konkretnych przedmiotów w zamian za stałe bonusy. Dodatkowo za oddanie całej kategorii przedmiotów, przyznawany jest dodatkowy bonus.
Misje dzielą się na różne kategorie. Z racji na ich dużą ilość postanowiliśmy nie wypisywać ich wszystkich tutaj, a pozostawić wam je do odkrycia w grze.
Na start każdy otrzymuje 21 poziom konia. Wierzchowiec nie posiada dedykowanego systemu przedmiotów ani levelowania. Postanowiliśmy uprościć system wierzchowca do postaci zwykłej pieczęci w formie nakładki.
Po wejściu na wierzchowca, gracz otrzyma wzmocnienie ataku oraz odporności. Chcieliśmy, aby serwer nie był typowym symulatorem polimorfii, stąd decyzja o wzmocnieniu wierzchowców.
Na wierzchowca można założyć nakładkę, która zmieni jego wygląd.
Pupil będzie towarzył postaci już od samego początku. Pupila można expić aż do 100 poziomu. Co poziom gracz otrzyma możliwość przydzielenia punktów skilli peta. Im wyższy poziom pupila, tym więcej punktów umiejętności.
Pupila można expić zabijając potwory na mapach, niszcząc kamienie metin, oraz pokonując władców. Za każdego zabitego potwora, pupil otrzyma 1 pkt doświadczenia, za każdy kamień metin 20 pkt, a za każdego władcę 60 pkt.
Pupil dysponuje 6 umiejętnościami ofensywnymi oraz 6 defensywnymi, z których każda zapewnia dodatkowe bonusy głównej postaci. Dodatkowo istnieją dwie legendarne umiejętności — jedna wzmacniająca wszystkie bonusy ofensywne, a druga wszystkie bonusy defensywne. Aby rozpocząć proces ulepszania legendarnych umiejętności, pupil musi osiągnąć maksymalny, 100 poziom.
AutoBuff będzie towarzyszył postaci już od samego początku. AutoBuff otrzymuje na sam początek wszystkie buffy na poziomie P oraz bazowe 100 inteligencji. Nie ma możliwości levelowania szamana.
AutoBuffa można dodatkowo wyposażyć w 3 specjalne przedmioty. Wzmocnią one działanie buffów.
![]() Amulet Mistrza Smoków Moc Błogosławieństwa +15% | ![]() Pierścień Mistrza Leczenia Moc Zwiększenia Ataku +15% | ![]() Księga Tajemnej Wiedzy Inteligencja Szamana +25 |
Postać AutoBuffa można wyposażyć w kostium, fryzurę, nakładkę na broń (dzwon/wachlarz), skrzydła oraz aurę. Każdy kostium, który można założyć na własną postać, można również założyć na autobuffa.
Rybołówstwo zostało zmodyfikowane i dostosowane pod obecnie panujące normy. Po zarzuceniu wędki należy odczekać odpowiednią ilość czasu, a następnie nacisnąć taką ilość spacji jaka pokaże się nad głową oraz na czacie.
Na każdym poziomie wędki wymagana jest inna liczba punktów. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów, należy udać się do Rybaka w celu ulepszenia swojej wędki.
Wzbogaciliśmy rybołówstwo o dodatkowe bonusy, które zapewnią większe korzyści z łowienia ryb.
Czas PołowuWpływa na czas potrzebny do przejścia etapu wciskania spacji
Szansa na Pomyślny PołówWpływa na szansę wyciągnięcia ryby z wody
Szansa na Podwójną RybęWpływa na szansę, aby zdobyć podwójną rybę
Bonusy można zdobyć dzięki herbom, eventom, poprzez zakup VIP'a lub bonusu do kostiumu.
Górnictwo nie uległo wielkim zmianom względem klasycznego. Standardowo, po podejściu do złoża rozpocznie się proces wydobycia, który potrwa kilka sekund. Następnie wydobycie zakończy się powodzeniem lub niepowodzeniem.
Na każdym poziomie kilofa wymagana jest inna liczba punktów. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów, należy udać się do Górnika w celu ulepszenia swojego kilofa.
Wzbogaciliśmy górnictwo o dodatkowe bonusy, które zapewnią większe korzyści z wydobywania rud.
Czas WydobyciaWpływa na czas potrzebny do zakończenia wydobycia
Szansa na Pomyślne WydobycieWpływa na szansę pomyślnego wydobycia
Rozmiar WydobyciaWpływa na ilość wydobytej rudy
Bonusy można zdobyć dzięki herbom, eventom, poprzez zakup VIP'a lub bonusu do kostiumu.
Zielarstwo to nowa profesja polegająca na zrywaniu kwiatów przy pomocy sierpa. Kwiaty można spotkać na mapie profesji.
Na każdym poziomie sierpa wymagana jest inna liczba punktów. Po osiągnięciu maksymalnej ilości punktów, należy udać się do Zielarza w celu ulepszenia swojego sierpa.
Wzbogaciliśmy zielarstwo o dodatkowe bonusy, które zapewnią większe korzyści z ścinania kwiatów.
DelikatnośćWpływa na procent szans, aby po ścięciu roślina nie zniknęła
Szansa na Pomyślne ŚcięcieWpływa na szansę pomyślnego ścięcia
Rozmiar PlonuWpływa na ilość wydobytych kwiatów
Bonusy można zdobyć dzięki herbom, eventom, poprzez zakup VIP'a lub bonusu do kostiumu.
Gotowanie pozwala na wytworzenie jedzenia różnego rodzaju. Istnieje 5 rodzajów posiłków. W jednym momencie może być użyte po 1 jedzeniu z każdego rodzaju. Aby wytworzyć posiłek, wymagane będą surowce z wszystkich trzech profesji.
W panelu zarządzania znajdują się podstawowe informacje o sklepie offline, takie jak przewidywany zarobek, lokalizacja sklepu offline itd.
Sklep z poziomu gościa zawiera informację o pozostałym czasie trwania sklepu. Ponadto gracz ma możliwość złożenia oferty oraz zakupu wielu przedmiotów na raz.
Gracz ma możliwość wysłania oferty do sprzedawcy bez potrzeby wysyłania wiadomości. Ofertę można złożyć o minimalnej wartości 30% podanej ceny w sklepie. Po wysłaniu oferty, sprzedawca otrzyma powiadomienie, i będzie miał możliwość zaakceptowania lub odrzucenia oferty kupującego.
Przedmiot można wystawić na aukcję. Po wystawieniu przedmiotu na aukcję, aukcja potrwa 1 dzień. Jeżeli gracz otrzyma conajmniej jedną ofertę, nie będzie możliwości anulowania aukcji. Pod koniec aukcji przedmiot zostaje sprzedany do gracza, który złożył najwyższą ofertę. W przypadku gdy oferta zostanie przebita przez innego gracza, zaoferowane waluty zostaną wysłane do schowka walut w sklepach offline.
Wyszukiwarka pozwala na szybkie wyszukiwanie w sklepach przedmiotu o wybranych parametrach. Oprócz tego można wyszukiwać wiele przedmiotów jednocześnie, jednak w przypadku masowego wyszukiwania nie ma możliwości ustawienia dodatkowych parametrów wyszukiwania.
W panelu postaci pod C znajduje się szczegółowa lista bonusów. Po najechaniu kursorem na dany bonus, wyświetli się opis jego działania.
Przy większości działań, takich jak wybonowanie przedmiotu w BSie, sprzedaż przedmiotu w sklepie itd. pokaże się stosowne powiadomienie.
Po użyciu zmianki na przedmiocie ukaże się wygodne w obsłudze okno z możliwością zmiany bonusów za pomocą entera.
Bonus Switcher pobiera opłatę w wysokości 25.000 za zmianę bonusu. Prędkość zmiany wynosi 250 zmianek na sekundę.
Wyszukiwarka Dropu pozwala na sprawne wyszukiwanie przedmiotu w dropie zarówno z potworów/kamieni metin jak i skrzyń.
Zapis Lokacji pozwala na zapisanie aż 50 dowolnych miejsc. W niektórych miejscach zapis lokacji może być ograniczony.
Lokalizator pozwala na szybki teleport bezpośrednio pod instancję kamienia metin/władcy.
Ranking Tygodniowy resetuje się w każdą niedzielę o 23:59. O tej samej godzinie przyznawane są nagrody, które są zależne od kategorii.
Opcje Gry zostały zmodernizowane i rozbudowane o dodatkowe opcje.
Na serwerze dostępnych jest wiele dodatkowych udogodnień. Poniżej przedstawiamy ogólną listę:
Bonusy z obsługą wartości ułamkowych
Brak kolizji z potworami
Możliwość zmiany kanału bezpośrednio przy minimapie
Podgląd zawartości skrzyń
Szybkie otwieranie skrzyń i używanie przedmiotów
Flagi królestw widoczne na czacie wołaj
Opcja ukrywania komunikatów o władcach i zdobywanych poziomach
Możliwość ukrycia efektów graficznych
Możliwość ukrycia leżących przedmiotów
Dynamiczne zmienianie potworów na psy w opcjach
Ukrywanie towarzyszy w ustawieniach
Opcja ukrycia wszystkich kostiumów, szarf, skrzydeł i aur w panelu kostiumów
Możliwość wysyłania szeptów do graczy offline
Zachowanie wiadomości po teleportacji
Szybkie rozdzielanie przedmiotów w ekwipunku
Możliwość ustawienia zasięgu pola widzenia
Natychmiastowe podnoszenie wszystkich przedmiotów przy użyciu klawisza Z
Brak wymaganego hasła do magazynu
Magazyn posiada teraz 5 zakładek do przechowywania przedmiotów
Buffy niższego poziomu nie zastępują lepszych
Obsługa form zapisu "k", "kk", "kkk" w handlu i sklepach
Reset spotów codziennie o 23:59
Obsługa PPM w większości okien
Obsługa Enter w większości okien takich jak np. ulepszanie szarf
Bonusowa szansa ulepszenia widoczna w oknie ulepszania
Dodatkowe oznaczenia (kropki) przy zadawanym obrażeniu
I wiele, wiele więcej.
Przepustka Bojowa została zmodernizowana oraz usprawniona. Każdy sezon potrwa 2 tygodnie, a co sezon nagrody będą ulegać zmianie. Nagrody z przepustki dzielą się na dwie ścieżki - zwykła, która jest dostępna dla każdego gracza, oraz na premium, którą należy dokupić za walutę premium. Każda z ścieżek oferuje 100 nagród. Aby odblokowywać nagrody należy expić swoją przepustkę poprzez wykonywanie na niej misji.
W grze dostępny jest kalendarz eventów, który pokazuje wszystkie wydarzenia zaplanowane na bieżący tydzień, wraz ze szczegółowymi informacjami, takimi jak opis eventu oraz dodatkowe szczegóły, np. wartości procentowe, jeśli są one częścią wydarzenia.
Podczas rozgrywki na serwerze spotkacie cały szereg rozmaitych eventów:
Raty EXP
Raty Yang
Raty Drop
Bonusy do Rybołówstwa
Bonusy do Górnictwa
Bonusy do Zielarstwa
Karty Okey
Złap Króla
Podwójne Kamienie Metin
Podwójni Władcy na Mapach
Podwójni Władcy na Wyprawach
Darmowe Wyprawy
Gobliny
Szkatułki Blasku Księżyca
Szkatułki Podróżnika
Szkatułki Zdobywcy
Szkatułki Pogromcy
Szkatułki Strażnicy
Szkatułki Sanktuarium
Złote Rozgwiazdy
Złote Kryształy
Złote Łodygi
Każdego tygodnia eventy będą pojawiać się w różnej liczbie oraz w zmienionej kolejności, w zależności od aktualnych potrzeb serwera.
Cała oprawa graficzna 2D serwera została odświeżona — każde okno jest unikalne i zostało specjalnie zaprojektowane przez profesjonalnego grafika.
Na serwerze czekają na Was całkowicie nowe mapy, wyprawy, potwory, kamienie metin oraz bossy. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby doświadczenia związane z rozgrywką na serwerze Valygos były absolutnie unikalne i niezapomniane.
Bronie na 75 poziom można zdobyć poprzez ulepszenie broni broni z średnimi na poprzedni poziom. Bronie te można ulepszać z broni na 1 poziom.
Maksymalne średnie oraz obrażenia umiejętności nie uległy zmianie. Standardowo, wynoszą one 60% dla średnich obrażeń oraz 30% dla obrażeń umiejętności.
Informacje o limitach poziomowych na mapach znajdują się po najechaniu kursorem na nazwę mapy, natomiast dla wypraw informacje o limitach znajdują się w panelu wypraw.
Profesję można zmienić do 119 poziomu. Powyżej tego poziomu zmiana profesji nie będzie możliwa.
No cóż, to już koniec naszej prezentacji. Mamy nadzieję, że przypadła wam do gustu i zachęciliśmy was do gry na serwerze Valygos. Zachęcamy do dołączenia do naszego discorda (link niżej). Na serwerze discord znajdziecie również administrację, która z chęcią udzieli wam odpowiedzi na pytania, na które prezentacja serwera nie zdołała odpowiedzieć.