(Więcej Informacji)

Projekt Astium tworzymy z myślą o graczach, którzy cenią sobie prostotę, a zarazem nowoczesność w rozgrywce Metin2.
Wprowadziliśmy wiele zmian i dodatków, zachowując przy tym odpowiednie wyważenie oraz spójność.
![]()
START SERWERA:
09.08.25, GODZ. 19:00
![]()

Maksymalny poziom: 99
Typ serwera: Medium
Punkty statusu: 90
Klasy postaci: 4
Ilość królestw: 2
Globalny kanał handlu: Tak
![]()
System szans dropu: Na podstawowych mapach największa szansa na zdobycie przedmiotu z potwora jest wówczas, gdy nasza postać ma +/- 20 poziomów różnicy względem poziomu zbijanego potwora.
Im bardziej wychodzi się poza ten zakres, tym szansa jest coraz mniejsza.
![]()
Rękawica Złodzieja - Zwiększa szansę na drop przedmiotów o 100%, czas trwania to 1h i brak możliwości ściągnięcia. Do zdobycia z metinów w Czerwonym Lesie i Grocie Wygnańców.
Pierścień Doświadczenia - Zwiększa otrzymywane doświadczenie o 50%, czas trwania to 1h i brak możliwości ściągnięcia. Do zdobycia z metinów w Czerwonym Lesie i Grocie Wygnańców.
![]()

W panelu bocznym znajdują się wszystkie najczęściej używane funkcje.

![]()


![]()
![]()
- Podstawowe eq+7 na daną klasę,
- Koń (1 poziom), z którego można atakować,
- Pet Feniks (1 poziom), do wyboru 3 kolory,
- Maksymalna szybkość ruchu,
- Skrzynia Ucznia I
![]()
![]()
Specjalna skrzynia, którą można otworzyć po osiągnięciu określonego poziomu postaci.
Zawiera przedmioty ułatwiające rozgrywkę na danym etapie gry.
| Przedmiot | Zawartość |
|---|---|
![]()


Po osiągnięciu 5 poziomu postaci pojawi się okno wyboru profesji.
Umiejętności typu buff, takie jak Aura Miecza, Zwinność czy Pomoc Smoka, mają wydłużony czas działania - aż do 35 minut.

![]()
![]()
Po dodaniu 17 punktów w daną umiejętność awansuje ona na poziom M1.
![]()
Aby wyszkolić umiejętność od M1 do G1, należy pomyślnie przeczytać 55x KU.
.
KU dropią ze wszystkich metinów - szansa 90%.
![]()
Szansa na pomyślne szkolenie to 50%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 24 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 100%.
![]()
Aby rozwinąć umiejętność od G1 do P należy pomyślnie użyć 10x Kamień Duchowy
.
Szansa na pomyślne szkolenie to 10%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 8 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 25%.
![]()
![]()
Klasy postaci Wojownik i Ninja otrzymały szóstą umiejętność. Teraz wszystkie klasy mają po 6 umiejętności. Wartość ataku wszystkich klas została odpowiednio zbalansowana.

![]()
![]()
Wprowadzono poprawki balansu dla każdej profesji w PvP i PvM.
Teraz można grać dowolną profesją, nie odczuwając strat względem innych.
Zmiany w PvM dotyczą następujących umiejętności:
| Umiejętność | Opis |
|---|---|
| Usunięto efekt "Zwiększa otrzymywane obrażenia.", dodano Wartość Ataku PvM. | |
| Dodano Wartość Ataku PvM | |
| Poprawiono "Odzyskanie PŻ" | |
| Dodano Wartość Ataku PvM | |
| Dodano Wartość Ataku PvM | |
| Dodano Wartość Ataku PvM (wystarczy posiadać skill, nie trzeba uruchamiać) | |
| Dodano Wartość Ataku PvM (nie działa jako buff na inne postacie) | |
| Dodano Wartość Ataku PvM (nie działa jako buff na inne postacie) |
Dzięki tym zmianom wszystkie umiejętności warto rozwijać do poziomu P.
Dodatkowo w Miecz Żalu i Lwi Miecz (bronie na poziom 75) poprawiono Wartość Ataku na takie jak w Zatruty Miecz.
Wszystkie buffy nakładane na innych graczy dodają tylko 50% swojej wartości (z wyjątkiem nowego bonusu Wartość Ataku PvM, który nie działa na innych).
![]()


Na start gry otrzymujemy 1 poziom Jeździectwa, oraz Konia, z którego można już atakować.
Kolejne poziomy rozwija się czytając
Medale Konne, które można zdobyć tylko na mapie Loch Małp.
Szansa na pomyślne szkolenie to 40%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 30 min.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 100%.
Każdy poziom Jeździectwa zwiększa Siłę i Witalność, a maksymalny poziom to 30 (działa na wszystkie wierzchowce).
Cukier dla Konia
- nadaje imię oraz dodaje bonus 30 Obrona i 25 Wartość Ataku (działa na wszystkie wierzchowce).
![]()
![]()
Na każdy poziom trzeba pomyślnie przeczytać 1x Medal Konny
.
![]()
Na każdy poziom trzeba pomyślnie przeczytać 2x Medal Konny
.
![]()
Na każdy poziom trzeba pomyślnie przeczytać 4x Medal Konny
.
![]()
![]()
Obraz przedstawia tylko kilka z wielu wierzchowców dostępnych na serwerze.

![]()

Istnieją 3 umiejętności pasywne, które można rozwijać do poziomu M1 - każda wymaga 20 pomyślnie przeczytanych Ksiąg.
Szansa na pomyślne przeczytaną Księgę to 40%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 24 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 60%.
| Umiejętność | Księga do szkolenia | Bonus | Wartość na M1 |
|---|---|---|---|
| Silny przeciwko Potworom | 6% | ||
| Silny przeciwko Metinom | 6% | ||
| Silny przeciwko Bossom | 6% |
![]()
![]()

Dowodzenie to umiejętność pozwalająca nadawać bonusy członkom grupy.
Na poziomie P zyskuje się dodatkową możliwość buffowania całej grupy jednocześnie.
Księgi do szkolenia można zdobyć tylko poprzez zakup u Handlarka Różności.
Do każdego stopnia: M1, G1, P wymagane jest pomyślne szkolenie 20 Ksiąg.
Szansa na pomyślne szkolenie to 40%
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 8 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 70%.
| Księga | Zakres szkolenia |
|---|---|
| 1-20 | |
| M1-G1 | |
| G1-P |
![]()
Możliwe bonusy do nadania:
| Ikona | Wartość bonusu na P |
|---|---|
| Wartość Ataku +85 | |
| Wartość Magicznego Ataku +42 | |
| Szybkość Zaklęć +16% | |
| Silny przeciwko Ludziom +6% | |
| Max PŻ +1862 | |
| Odporność na Ludzi +6% |
![]()

Polimorfia to umiejętność pozwalająca na przemianę w potwora, dzięki czemu zwiększają się obrażenia.
Do każdego stopnia: M1, G1, P wymagane jest pomyślne szkolenie 20 Ksiąg.
Szansa na pomyślne szkolenie Księgi to 40%
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 70%.
| Księga | Zakres szkolenia | Bonus |
|---|---|---|
| 1-20 | Wartość Ataku: 200-255 | |
| M1-G1 | Wartość Ataku: 256-280 | |
| G1-P | Wartość Ataku: 281-325 |
Los Polimorii Potwora - do zdobycia z Kamieni Metin 5-35 poziom i ze wszystkich bestów, oraz do kupienia u Handlarki Różności.
Los Polimorfii NPC - do kupienia u Handlarki Różności.
![]()
![]()
W kraftingu u Uriela istnieje możliwość wytworzenia
Marmuru Polimorfii+, który posiada bonus Silny przeciwko Potworom +5%

![]()


Żyły rud znajdują się tylko na mapie Kopalnia, do której można wejść z okna teleportacji (klawisz Tab).
Szansa na otrzymanie punktu Kilofa wynosi 33%, niezależnie od tego, czy wydobycie zakończy się pomyślne, czy niepomyślne.
Szansa na ulepszenie Kilofa to zawsze 75%, a jeśli ulepszanie zakończy się niepowodzeniem, to punkty Kilofa spadają o 50%.
Kilof jest przedmiotem trwałym, ale ma czas działania 1 godz. - po upływie można odnowić czas u Deokbae, za opłatą w Yang.
![]()


Łowienie ryb jest możliwe tylko podczas wydarzenia wędkarskiego (planowane co tydzień).
Skąd taki pomysł? Z naszych obserwacji wynika, że większość graczy nie lubi spędzać zbyt wiele czasu na tej aktywności.
Dlatego uznaliśmy, że lepszym rozwiązaniem będzie cotygodniowy event trwający 1 godzinę, w którym do zdobycia będą ciekawe nagrody.
Szansa na złowienie ryby zwykłą Wędką wynosi 70%, natomiast z nakładką (dostępną wyłącznie u Rybaka za Yang) — szansa wynosi 75%.
![]()

Obraz przedstawia tylko kilka z wielu petów dostępnych na serwerze.

![]()
Na start gry otrzymujemy 1 poziom peta oraz 1 punkt do rozdania w jego umiejętność.
Maksymalny poziom peta to 100.
Poziomy rozwija się przy użyciu Karma Zwierzaka
, która występuje w dwóch wariantach:
Karma Zwierzaka
- dodaje 1.000 PD
Karma Zwierzaka+
- dodaje 500.000 PD
Karme można zdobyć ze wszystkich metinów i bossów.

Cukier dla Peta
- nadaje imię oraz dodaje bonus 30 Obrona i 25 Wartość Ataku (działa na wszystkie pety).
![]()
![]()
Księgi do umiejętności petów można zdobyć tylko ze Skrzyni Zwierzaka![]()
| Ikona | Bonus na maks. poziomie |
|---|---|
| Max PŻ +1.500 | |
| Wartość Ataku +75 | |
| Silny przeciwko Potworom +15% | |
| Odporność na Potwory +7% | |
| Silny przeciwko Ludziom +15% | |
| Odporność na Ludzi +7% | |
| Silny przeciwko Bossom +15% | |
| Silny przeciwko Metinom +15% | |
| Średnie Obrażenia +10% | |
| Obrażenia Umiejętności +10% |
![]()

Przedmioty podstawowego uzbrojenia można wzmocnić o 5 dodatkowych bonusów:
Wzmocnienie Przedmiotu - dodaje 1-4 bonus do przedmiotu
Marmur Błogosławieństwa - dodaje 5 bonus do przedmiotu
Zaczarowanie Przedmiotu - zmienia 1-5 bonusy w przedmiocie
![]()
![]()
Automatyczne wyszukiwanie wybranych bonusów.

![]()
![]()
Ręczne zmienianie bonusów. Zaznaczając kwadracik w lewym górnym rogu można zmieniać bonusy klikając klawisz Enter.

![]()
![]()
Zaczarowanie ŚR / UM
- przedmiot zmieniający tylko bonusy Śr. i Um.

![]()

![]()
Od poziomu: 80-90


![]()
![]()
Od poziomu: 95


![]()

![]()
Od poziomu: 75


![]()
![]()
Od poziomu: 75


![]()

Biżuteria z Niebiańskich Łez i Buty Feniksa zdobywa się standardowo z potworów.
![]()
![]()
Biżuteria z Kości Smoka i Buty z Kości Smoka przerabia się analogicznie z Biżuterii z Niebiańskich Łez i Butów Feniksa.




![]()

Hełmy na 60 poziom
![]()
Można je zdobyć na 2 sposoby:
- z bossów na dungeonach od 75+ poziomu (oprócz Wieży Demonów)
- przerabiając z hełmów na 41 poziom +9
![]()
Hełmy na 70 poziom - przerabia się z hełmów na 60 poziom.


![]()
Hełm z Kości Smoka - przerabia się z hełmów 70 poziom.

![]()

Hybrydowa Tarcza - do wytworzenia u Kowala.

![]()
Tarcza Trzech Władców - do wytworzenia u Kowala.

![]()
Tarcza Tytanów - do zdobycia z bossów na dungeonach od 75+ poziomu (oprócz Wieży Demonów).

![]()
Tarcza z Kości Smoka - przerabia się z Tarczy Tytanów+9.

![]()

Podstawowe pasy wytwarza się u Kowala.




![]()
Pas Smoka - przerabia się z każdego podstawowego pasu+9, a wymaganymi ulepszaczami są pozostałe pasy+9.

![]()
![]()
Wzmocnienie Pasa
- dodaje 1-4 bonus do przedmiotu
Zaczarowanie Pasa
- zmienia 1-4 bonusy w przedmiocie
| Bonus | Wartość 1 | Wartość 2 | Wartość 3 |
|---|---|---|---|
| Witalność | 1 | 3 | 5 |
| Inteligencja | 1 | 3 | 5 |
| Siła | 1 | 3 | 5 |
| Zręczność | 1 | 3 | 5 |
| Max PŻ | 150 | 300 | 600 |
| Max PE | 150 | 300 | 600 |
| Wartość Ataku | 10 | 15 | 20 |
| Silny przeciwko Potworom | 1 | 2 | 3 |
| Średnie Obrażenia | 1 | 2 | 3 |
| Obrażenia Umiejętności | 1 | 2 | 3 |
| Szansa na cios Krytyczny | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na cios Przeszywający | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Spowolnienie | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Omdlenie | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Otrucie | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Blok Ciosu | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Odbicie | 2 | 4 | 6 |
| Szybkość Zaklęć | 3 | 5 | 10 |
| Szybkość Ataku | 3 | 5 | 10 |
| Szybkość Ruchu | 3 | 5 | 10 |
![]()

![]()
Kamienie Duszy można zdobyć tylko ze Skrzyni Kamieni Dusz
w stopniu +0-3, która dropi z metinów i bossów.
Jedynym sposobem na zdobycie KD+4 jest ulepszenie KD +0–3 u Kowala.

![]()
![]()
Przetopy tworzy się u Alchemika w M1.

![]()

Pod klawiszem TAB znajduje się przejrzyste i wygodne okno teleportacji,

![]()

Bossy respią się zawsze równo po upływie przypisanego im czasu respu od momentu włączenia serwera.
Metiny respią się wraz z włączeniem serwera, a kolejne respy są liczone od momentu ich zbicia.
![]()

Metiny - 5x Metin Cierpienia, 5x Metin Walki, 5x Metin Bitwy, 3x Metin Chciwości
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Lykos
Czas respu Bossów - 30 minut
Mini-Bossy - Mu-Rang, Li-An, Tigris, Scrofa, Bera
Czas respu Mini-Bossów - 10 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 5x Metin Czerni, 5x Metin Ciemności, 5x Metin Zazdrości
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Best. Kapitan
Czas respu Bossów - 30 minut
Mini-Bossy - Mahon, Bo, Goo-Pae, Chuong, Best. Zolnierz, Best. Maniak, Best. Lucznik, Best Specjalista
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - Brak
Bossy - Skalista Małpa, Chodząca Małpa, Lord Małp
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 6x Metin Duszy, 3x Metin Cienia
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Wódz Orków
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Orki
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - 3x Metin Duszy, 3x Metin Cienia, 3x Metin Twardości
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 4x Olbrzymi Żółw
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 4x Metin Diabła, 4x Metin Upadku
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 2x Zjawa Żółtego Tygrysa, 2x Ezot. Przyw.
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Mistyki
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - Brak
Bossy - 2x Królowa Pająków
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - Brak
Bossy - 2x Królowa Pająków
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 3x Metin Twardości, 3x Metin Diabła, 3x Metin Śmierci,
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 4x Dziewięć Ogonów
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Diabły
Żywioł - Błyskawice
![]()
![]()

Metiny - 8x Metin Morderstwa
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 4x Ognisty Król
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Diabły
Żywioł - Ogień
![]()
![]()

Metiny - 2x Metin Pung-Ma i 2x Metin Ma-An
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - Brak
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 3x Metin Pung-Ma, 3x Metin Ma-An
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - Brak
Bonus - Brak
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - 5x Metin Tu-Young, 5x Jeon - Un
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Władca Duchów Drzew
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - 6x Metin Wygnańców
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 1x Lodowa Wiedźma
Czas respu Bossów - 03:00, 09:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny Przeciwko Diabłom
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 75
![]()
![]()

Metiny - 6x Metin Wygnańców
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 1x Generał Yonghan
Czas respu Bossów - 03:00, 09:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny Przeciwko Diabłom
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 75
![]()


Wszyscy strażnicy dungeonów znajdują się na mapie Kraina Wypraw, która jest dostępna w panelu teleportacji pod klawiszem Tab.
Spirala Czasu (Wyprawy)
- usuwa czas na ponowne wejście na dungeon.
Jeśli podczas pobytu na dungeonie zostaniesz rozłączony z grą lub celowo z niego wyjdziesz, to aby wrócić,
wystarczy zalogować się ponownie w ciągu 2 minut i wybrać u Strażnika danej wyprawy opcję „Powrót na dungeon”.
![]()
![]()
Teleportacja bezpośrednio pod dany dungeon znajduje się w Panelu Wypraw pod klawiszem F6.
Ponadto znajdują się tu informacje takie jak: czas na ponowne wejście, działające bonusy itp.

![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Orkom
Żywioł - Wiatr
Wymagany poziom - 35-55
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Zwierzętom
Żywioł - Wiatr
Wymagany poziom - 55-74
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 55-74
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 55-75
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 75-84
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 40-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 75-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Diabłom
Żywioł - Błyskawica
Wymagany poziom - 75-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Ogień
Wymagany poziom - 75-85
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Zwierzętom
Żywioł - Wiatr
Wymagany poziom - 75-85
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Diabłom
Żywioł - Ogień
Wymagany poziom - 85-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 85-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 85-99
![]()

Specjalne bossy przeznaczone do rywalizacji między niskimi, średnimi i wysokimi poziomami postaci.
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 30-60
![]()
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 61-84
![]()
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 85-99
![]()
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 85-99
![]()

Wprowadziliśmy wiele urozmaiceń wnoszących wygodę i przejrzystość rozgrywki. Oto kilka z nich:
![]()
![]()
Możliwość sprawdzenia skąd zdobyć interesujący nas przedmiot.

![]()
![]()
Możliwość zapisania 25 konkretnych koordynatów położenia.

![]()
![]()
Możliwość podejrzenia zawartości szkatułek.

![]()
![]()
Niektóre przedmioty będą się automatycznie segregowały w dodatkowym ekwipunku.

![]()
![]()
Możliwość szybkiego pozbywania się niechcianych przedmiotów.

![]()
![]()
Możliwość włączenia na raz wszystkich wybranych "dopalaczy" przy użyciu klawisza F5.
Wszystkie dopalacze zdobywa się ze Skrzyni Dopalaczy
, która leci ze wszystkich metinów i bossów.

![]()
![]()
Zadawane obrażania mają swój kolor w zależności od efektu:
Żółty: zwykły
Niebieski: cios krytyczny
Zielony: cios przeszywający
Turkusowy: cios krytyczny + przeszywający

![]()
![]()
Za opłatą 250.000 Yang można wstać natychmiastowo.

![]()

Tworzenie gildii jest możliwe od 40. poziomu postaci u Strażnika Wsi. Aby podnieść poziom gildii, należy wpłacać do niej Eliksiry Gildii
, które są do zdobycia niemal wszędzie.
Obecnie posiadanie gildii wiąże się tylko z korzyściami dodatkowych bonusów dla postaci oraz możliwością wzięcia udziału w cyklicznych turniejach gildii.
Zdjęcie przedstawia bonusy na maksymalnym poziomie gildii. W aktualizacjach planujemy stworzyć sensowny system terenów gildyjnych.

![]()

Zwiększając rangę, można uzyskać dodatkowe bonusy dla postaci.
Owoc Życia
- Zwiększa punkty rangi o 500.
Przy ujemnej randze postać otrzymuje bonus Silny na Potwory i Ludzi minus 30%,
ale gdy postać zginie, nie upuszcza przedmiotów, tak jak to ma miejsce standardowo.
| Nazwa | Ilość punktów | Bonus |
|---|---|---|
| Wybitny | 30.000 - 69.999 | Silny przeciwko Potworom +1% |
| Mistrzowski | 70.000 - 129.999 | Silny przeciwko Potworom +2% |
| Fenomenalny | 130.000 - 359.999 | Silny przeciwko Potworom +3% Silny przeciwko Ludziom +3% |
| Elitarny | 360.000 - 659.999 | Silny przeciwko Potworom +4% Silny przeciwko Ludziom +4% |
| Królewski | 660.000 - 1.109.999 | Silny przeciwko Potworom +5% Silny przeciwko Ludziom +5% Silny przeciwko Metinom +1% Silny przeciwko Bossom +1% |
| Heroiczny | 1.110.000 - 1.809.999 | Silny przeciwko Potworom +5% Silny przeciwko Ludziom +5% Silny przeciwko Metinom +3% Silny przeciwko Bossom +3% |
| Legendarny | 1.810.000 | Silny przeciwko Potworom +5% Silny przeciwko Ludziom +5% Silny przeciwko Metinom +5% Silny przeciwko Bossom +5% |
![]()

Okno biologa otwiera się bezpośrednio u NPC Biolog Chaegirab.

Spirala Czasu
- usuwa czas oczekiwania na kolejne oddanie przedmiotu.
Eliksir Biologa
- zwiększa szanse na pomyślne oddanie przedmiotu o 30%.
![]()
| Przedmiot | Nagroda | Poziom | Ilość | Czas |
|---|---|---|---|---|
| Szybkość Ruchu +10% | 30 | 25 | 15min | |
| Szybkość Ataku +5% | 40 | 30 | 30min | |
| Obrona +60 | 50 | 35 | 1h | |
| Wartość Ataku +50 | 60 | 40 | 3h | |
| Odporność na Potwory +10% | 70 | 45 | 6h | |
| Wartość Ataku +10% | 80 | 50 | 9h | |
| Odporność na Ludzi +10% | 85 | 55 | 12h | |
| Silny przeciwko Ludziom +5% | 90 | 60 | 24h | |
| Max PŻ +1.000 | 95 | 65 | 24h | |
Wartość Ataku +30 | 92 | 70 | 24h | |
Wartość Ataku +35 | 94 | 75 | 24h | |
Wartość Ataku +45 | 96 | 80 | 24h |
![]()
![]()
Okno kolekcjonera otwiera się bezpośrednio u NPC Biolog Chaegirab.

Spirala Czasu
- usuwa czas oczekiwania na kolejne oddanie przedmiotu.
Eliksir Biologa
- zwiększa szanse na pomyślne oddanie przedmiotu o 30%.
![]()
![]()
Tworzenie KD Kolekcji odbywa się u NPC Biolog i wymaga po 1 sztuce KD+0,1,2,3,4.

![]()
| Przedmiot | Nagroda | Poziom | Ilość | Czas |
|---|---|---|---|---|
| Silny przeciwko Wojownikom +3% | 23 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Ninja +3% | 24 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Sura +3% | 25 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Szamanom +3% | 26 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Potworom +10% | 27 | 20 | 4h | |
| Odporność na Potwory +5% | 28 | 20 | 4h | |
| Max PŻ +500 | 29 | 20 | 4h | |
| Szybkość Zaklęcia +7% | 30 | 20 | 4h | |
| Szansa na Cios Krytyczny +5% | 31 | 20 | 4h | |
| Szansa na Przeszywający Cios +5% | 32 | 20 | 4h | |
| Szansa na blok ciosów +1% | 33 | 20 | 4h | |
| Szansa na Unik. Strzały +5% | 34 | 20 | 4h | |
| Odporność na Obrażenia Umiejętności +5% | 35 | 20 | 4h |
![]()


Do zawarcia ślubu wymagany jest 25+ poziom postaci, Pierścionki Zaręczynowe, odpowiedni ubiór i 4,5kk Yang.
Pierścionek Zaręczynowy
jest możliwy do zdobycia poprzez zakup u Wędrującego Domokrążcy za 9kk lub w IS.
![]()
![]()


![]()


![]()

U Kowala znajdują się kraftingi pochłaniające mnóstwo ulepszaczy.

![]()

U Uriela znajdują się kraftingi pochłaniające mnóstwo ulepszaczy.

![]()


![]()
![]()
W panelu zarządzania sklepem znajdują się udogodnienia pomocne w jego funkcjonowaniu.
Gdy czas sklepu upłynie to przycisk "Zamknij sklep" zmienia się w "Otwórz ponownie".

![]()
![]()
Przy użyciu tej wyszukiwarki możemy w szybki sposób znaleźć interesujący nas przedmiot.
Zaznaczając opcje "Wszystkie Poziomy" system wyszuka np. Zatruty Miecz od +0 do +9.

![]()
![]()
W panelu zarządzania sklepem znajduje się rozbudowana historia aktywności.

![]()

Ranking tygodniowy i ogólny to zbiór statystyk w danej kategorii.
Za ranking tygodniowym są nagrody dla TOP3.

![]()

Loteria to wydarzenie specjalne, w którym oddaje się przedmioty, a ich ilość wpływa na szansę zwycięstwa i zdobycie nagrody.
Postać z największą ilością oddanych przedmiotów ma największą szanse na zwycięstwo, ale nie oznacza to, że na pewno wygra.
Nagrodę wygrywa tylko jedna osoba, szanse mają również osoby spoza TOP10.

![]()

Projekt Astium tworzymy z myślą o graczach, którzy cenią sobie prostotę, a zarazem nowoczesność w rozgrywce Metin2.
Wprowadziliśmy wiele zmian i dodatków, zachowując przy tym odpowiednie wyważenie oraz spójność.
![]()
START SERWERA:
09.08.25, GODZ. 19:00
![]()

Maksymalny poziom: 99
Typ serwera: Medium
Punkty statusu: 90
Klasy postaci: 4
Ilość królestw: 2
Globalny kanał handlu: Tak
![]()
System szans dropu: Na podstawowych mapach największa szansa na zdobycie przedmiotu z potwora jest wówczas, gdy nasza postać ma +/- 20 poziomów różnicy względem poziomu zbijanego potwora.
Im bardziej wychodzi się poza ten zakres, tym szansa jest coraz mniejsza.
![]()
Rękawica Złodzieja - Zwiększa szansę na drop przedmiotów o 100%, czas trwania to 1h i brak możliwości ściągnięcia. Do zdobycia z metinów w Czerwonym Lesie i Grocie Wygnańców.
Pierścień Doświadczenia - Zwiększa otrzymywane doświadczenie o 50%, czas trwania to 1h i brak możliwości ściągnięcia. Do zdobycia z metinów w Czerwonym Lesie i Grocie Wygnańców.
![]()

W panelu bocznym znajdują się wszystkie najczęściej używane funkcje.

![]()


![]()
![]()
- Podstawowe eq+7 na daną klasę,
- Koń (1 poziom), z którego można atakować,
- Pet Feniks (1 poziom), do wyboru 3 kolory,
- Maksymalna szybkość ruchu,
- Skrzynia Ucznia I
![]()
![]()
Specjalna skrzynia, którą można otworzyć po osiągnięciu określonego poziomu postaci.
Zawiera przedmioty ułatwiające rozgrywkę na danym etapie gry.
| Przedmiot | Zawartość |
|---|---|
![]()


Po osiągnięciu 5 poziomu postaci pojawi się okno wyboru profesji.
Umiejętności typu buff, takie jak Aura Miecza, Zwinność czy Pomoc Smoka, mają wydłużony czas działania - aż do 35 minut.

![]()
![]()
Po dodaniu 17 punktów w daną umiejętność awansuje ona na poziom M1.
![]()
Aby wyszkolić umiejętność od M1 do G1, należy pomyślnie przeczytać 55x KU.
.
KU dropią ze wszystkich metinów - szansa 90%.
![]()
Szansa na pomyślne szkolenie to 50%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 24 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 100%.
![]()
Aby rozwinąć umiejętność od G1 do P należy pomyślnie użyć 10x Kamień Duchowy
.
Szansa na pomyślne szkolenie to 10%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 8 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 25%.
![]()
![]()
Klasy postaci Wojownik i Ninja otrzymały szóstą umiejętność. Teraz wszystkie klasy mają po 6 umiejętności. Wartość ataku wszystkich klas została odpowiednio zbalansowana.

![]()
![]()
Wprowadzono poprawki balansu dla każdej profesji w PvP i PvM.
Teraz można grać dowolną profesją, nie odczuwając strat względem innych.
Zmiany w PvM dotyczą następujących umiejętności:
| Umiejętność | Opis |
|---|---|
| Usunięto efekt "Zwiększa otrzymywane obrażenia.", dodano Wartość Ataku PvM. | |
| Dodano Wartość Ataku PvM | |
| Poprawiono "Odzyskanie PŻ" | |
| Dodano Wartość Ataku PvM | |
| Dodano Wartość Ataku PvM | |
| Dodano Wartość Ataku PvM (wystarczy posiadać skill, nie trzeba uruchamiać) | |
| Dodano Wartość Ataku PvM (nie działa jako buff na inne postacie) | |
| Dodano Wartość Ataku PvM (nie działa jako buff na inne postacie) |
Dzięki tym zmianom wszystkie umiejętności warto rozwijać do poziomu P.
Dodatkowo w Miecz Żalu i Lwi Miecz (bronie na poziom 75) poprawiono Wartość Ataku na takie jak w Zatruty Miecz.
Wszystkie buffy nakładane na innych graczy dodają tylko 50% swojej wartości (z wyjątkiem nowego bonusu Wartość Ataku PvM, który nie działa na innych).
![]()


Na start gry otrzymujemy 1 poziom Jeździectwa, oraz Konia, z którego można już atakować.
Kolejne poziomy rozwija się czytając
Medale Konne, które można zdobyć tylko na mapie Loch Małp.
Szansa na pomyślne szkolenie to 40%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 30 min.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 100%.
Każdy poziom Jeździectwa zwiększa Siłę i Witalność, a maksymalny poziom to 30 (działa na wszystkie wierzchowce).
Cukier dla Konia
- nadaje imię oraz dodaje bonus 30 Obrona i 25 Wartość Ataku (działa na wszystkie wierzchowce).
![]()
![]()
Na każdy poziom trzeba pomyślnie przeczytać 1x Medal Konny
.
![]()
Na każdy poziom trzeba pomyślnie przeczytać 2x Medal Konny
.
![]()
Na każdy poziom trzeba pomyślnie przeczytać 4x Medal Konny
.
![]()
![]()
Obraz przedstawia tylko kilka z wielu wierzchowców dostępnych na serwerze.

![]()

Istnieją 3 umiejętności pasywne, które można rozwijać do poziomu M1 - każda wymaga 20 pomyślnie przeczytanych Ksiąg.
Szansa na pomyślne przeczytaną Księgę to 40%.
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 24 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 60%.
| Umiejętność | Księga do szkolenia | Bonus | Wartość na M1 |
|---|---|---|---|
| Silny przeciwko Potworom | 6% | ||
| Silny przeciwko Metinom | 6% | ||
| Silny przeciwko Bossom | 6% |
![]()
![]()

Dowodzenie to umiejętność pozwalająca nadawać bonusy członkom grupy.
Na poziomie P zyskuje się dodatkową możliwość buffowania całej grupy jednocześnie.
Księgi do szkolenia można zdobyć tylko poprzez zakup u Handlarka Różności.
Do każdego stopnia: M1, G1, P wymagane jest pomyślne szkolenie 20 Ksiąg.
Szansa na pomyślne szkolenie to 40%
Czas oczekiwania na ponowne szkolenie to 8 godz.
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 70%.
| Księga | Zakres szkolenia |
|---|---|
| 1-20 | |
| M1-G1 | |
| G1-P |
![]()
Możliwe bonusy do nadania:
| Ikona | Wartość bonusu na P |
|---|---|
| Wartość Ataku +85 | |
| Wartość Magicznego Ataku +42 | |
| Szybkość Zaklęć +16% | |
| Silny przeciwko Ludziom +6% | |
| Max PŻ +1862 | |
| Odporność na Ludzi +6% |
![]()

Polimorfia to umiejętność pozwalająca na przemianę w potwora, dzięki czemu zwiększają się obrażenia.
Do każdego stopnia: M1, G1, P wymagane jest pomyślne szkolenie 20 Ksiąg.
Szansa na pomyślne szkolenie Księgi to 40%
Zwój Egzorcyzmu
- usuwa czas oczekiwania na ponowne szkolenie.
Rada Pustelnika
- zwiększa szansę na pomyślne szkolenie do 70%.
| Księga | Zakres szkolenia | Bonus |
|---|---|---|
| 1-20 | Wartość Ataku: 200-255 | |
| M1-G1 | Wartość Ataku: 256-280 | |
| G1-P | Wartość Ataku: 281-325 |
Los Polimorii Potwora - do zdobycia z Kamieni Metin 5-35 poziom i ze wszystkich bestów, oraz do kupienia u Handlarki Różności.
Los Polimorfii NPC - do kupienia u Handlarki Różności.
![]()
![]()
W kraftingu u Uriela istnieje możliwość wytworzenia
Marmuru Polimorfii+, który posiada bonus Silny przeciwko Potworom +5%

![]()


Żyły rud znajdują się tylko na mapie Kopalnia, do której można wejść z okna teleportacji (klawisz Tab).
Szansa na otrzymanie punktu Kilofa wynosi 33%, niezależnie od tego, czy wydobycie zakończy się pomyślne, czy niepomyślne.
Szansa na ulepszenie Kilofa to zawsze 75%, a jeśli ulepszanie zakończy się niepowodzeniem, to punkty Kilofa spadają o 50%.
Kilof jest przedmiotem trwałym, ale ma czas działania 1 godz. - po upływie można odnowić czas u Deokbae, za opłatą w Yang.
![]()


Łowienie ryb jest możliwe tylko podczas wydarzenia wędkarskiego (planowane co tydzień).
Skąd taki pomysł? Z naszych obserwacji wynika, że większość graczy nie lubi spędzać zbyt wiele czasu na tej aktywności.
Dlatego uznaliśmy, że lepszym rozwiązaniem będzie cotygodniowy event trwający 1 godzinę, w którym do zdobycia będą ciekawe nagrody.
Szansa na złowienie ryby zwykłą Wędką wynosi 70%, natomiast z nakładką (dostępną wyłącznie u Rybaka za Yang) — szansa wynosi 75%.
![]()

Obraz przedstawia tylko kilka z wielu petów dostępnych na serwerze.

![]()
Na start gry otrzymujemy 1 poziom peta oraz 1 punkt do rozdania w jego umiejętność.
Maksymalny poziom peta to 100.
Poziomy rozwija się przy użyciu Karma Zwierzaka
, która występuje w dwóch wariantach:
Karma Zwierzaka
- dodaje 1.000 PD
Karma Zwierzaka+
- dodaje 500.000 PD
Karme można zdobyć ze wszystkich metinów i bossów.

Cukier dla Peta
- nadaje imię oraz dodaje bonus 30 Obrona i 25 Wartość Ataku (działa na wszystkie pety).
![]()
![]()
Księgi do umiejętności petów można zdobyć tylko ze Skrzyni Zwierzaka![]()
| Ikona | Bonus na maks. poziomie |
|---|---|
| Max PŻ +1.500 | |
| Wartość Ataku +75 | |
| Silny przeciwko Potworom +15% | |
| Odporność na Potwory +7% | |
| Silny przeciwko Ludziom +15% | |
| Odporność na Ludzi +7% | |
| Silny przeciwko Bossom +15% | |
| Silny przeciwko Metinom +15% | |
| Średnie Obrażenia +10% | |
| Obrażenia Umiejętności +10% |
![]()

Przedmioty podstawowego uzbrojenia można wzmocnić o 5 dodatkowych bonusów:
Wzmocnienie Przedmiotu - dodaje 1-4 bonus do przedmiotu
Marmur Błogosławieństwa - dodaje 5 bonus do przedmiotu
Zaczarowanie Przedmiotu - zmienia 1-5 bonusy w przedmiocie
![]()
![]()
Automatyczne wyszukiwanie wybranych bonusów.

![]()
![]()
Ręczne zmienianie bonusów. Zaznaczając kwadracik w lewym górnym rogu można zmieniać bonusy klikając klawisz Enter.

![]()
![]()
Zaczarowanie ŚR / UM
- przedmiot zmieniający tylko bonusy Śr. i Um.

![]()

![]()
Od poziomu: 80-90


![]()
![]()
Od poziomu: 95


![]()

![]()
Od poziomu: 75


![]()
![]()
Od poziomu: 75


![]()

Biżuteria z Niebiańskich Łez i Buty Feniksa zdobywa się standardowo z potworów.
![]()
![]()
Biżuteria z Kości Smoka i Buty z Kości Smoka przerabia się analogicznie z Biżuterii z Niebiańskich Łez i Butów Feniksa.




![]()

Hełmy na 60 poziom
![]()
Można je zdobyć na 2 sposoby:
- z bossów na dungeonach od 75+ poziomu (oprócz Wieży Demonów)
- przerabiając z hełmów na 41 poziom +9
![]()
Hełmy na 70 poziom - przerabia się z hełmów na 60 poziom.


![]()
Hełm z Kości Smoka - przerabia się z hełmów 70 poziom.

![]()

Hybrydowa Tarcza - do wytworzenia u Kowala.

![]()
Tarcza Trzech Władców - do wytworzenia u Kowala.

![]()
Tarcza Tytanów - do zdobycia z bossów na dungeonach od 75+ poziomu (oprócz Wieży Demonów).

![]()
Tarcza z Kości Smoka - przerabia się z Tarczy Tytanów+9.

![]()

Podstawowe pasy wytwarza się u Kowala.




![]()
Pas Smoka - przerabia się z każdego podstawowego pasu+9, a wymaganymi ulepszaczami są pozostałe pasy+9.

![]()
![]()
Wzmocnienie Pasa
- dodaje 1-4 bonus do przedmiotu
Zaczarowanie Pasa
- zmienia 1-4 bonusy w przedmiocie
| Bonus | Wartość 1 | Wartość 2 | Wartość 3 |
|---|---|---|---|
| Witalność | 1 | 3 | 5 |
| Inteligencja | 1 | 3 | 5 |
| Siła | 1 | 3 | 5 |
| Zręczność | 1 | 3 | 5 |
| Max PŻ | 150 | 300 | 600 |
| Max PE | 150 | 300 | 600 |
| Wartość Ataku | 10 | 15 | 20 |
| Silny przeciwko Potworom | 1 | 2 | 3 |
| Średnie Obrażenia | 1 | 2 | 3 |
| Obrażenia Umiejętności | 1 | 2 | 3 |
| Szansa na cios Krytyczny | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na cios Przeszywający | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Spowolnienie | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Omdlenie | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Otrucie | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Blok Ciosu | 2 | 4 | 6 |
| Szansa na Odbicie | 2 | 4 | 6 |
| Szybkość Zaklęć | 3 | 5 | 10 |
| Szybkość Ataku | 3 | 5 | 10 |
| Szybkość Ruchu | 3 | 5 | 10 |
![]()

![]()
Kamienie Duszy można zdobyć tylko ze Skrzyni Kamieni Dusz
w stopniu +0-3, która dropi z metinów i bossów.
Jedynym sposobem na zdobycie KD+4 jest ulepszenie KD +0–3 u Kowala.

![]()
![]()
Przetopy tworzy się u Alchemika w M1.

![]()

Pod klawiszem TAB znajduje się przejrzyste i wygodne okno teleportacji,

![]()

Bossy respią się zawsze równo po upływie przypisanego im czasu respu od momentu włączenia serwera.
Metiny respią się wraz z włączeniem serwera, a kolejne respy są liczone od momentu ich zbicia.
![]()

Metiny - 5x Metin Cierpienia, 5x Metin Walki, 5x Metin Bitwy, 3x Metin Chciwości
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Lykos
Czas respu Bossów - 30 minut
Mini-Bossy - Mu-Rang, Li-An, Tigris, Scrofa, Bera
Czas respu Mini-Bossów - 10 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 5x Metin Czerni, 5x Metin Ciemności, 5x Metin Zazdrości
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Best. Kapitan
Czas respu Bossów - 30 minut
Mini-Bossy - Mahon, Bo, Goo-Pae, Chuong, Best. Zolnierz, Best. Maniak, Best. Lucznik, Best Specjalista
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - Brak
Bossy - Skalista Małpa, Chodząca Małpa, Lord Małp
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 6x Metin Duszy, 3x Metin Cienia
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Wódz Orków
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Orki
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - 3x Metin Duszy, 3x Metin Cienia, 3x Metin Twardości
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 4x Olbrzymi Żółw
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 4x Metin Diabła, 4x Metin Upadku
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 2x Zjawa Żółtego Tygrysa, 2x Ezot. Przyw.
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Mistyki
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - Brak
Bossy - 2x Królowa Pająków
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - Brak
Bossy - 2x Królowa Pająków
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 3x Metin Twardości, 3x Metin Diabła, 3x Metin Śmierci,
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 4x Dziewięć Ogonów
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Diabły
Żywioł - Błyskawice
![]()
![]()

Metiny - 8x Metin Morderstwa
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 4x Ognisty Król
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Diabły
Żywioł - Ogień
![]()
![]()

Metiny - 2x Metin Pung-Ma i 2x Metin Ma-An
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - Brak
Bonus - Brak
Żywioł - Brak
![]()
![]()

Metiny - 3x Metin Pung-Ma, 3x Metin Ma-An
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - Brak
Bonus - Brak
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - 5x Metin Tu-Young, 5x Jeon - Un
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 3x Władca Duchów Drzew
Czas respu Bossów - 30 minut
Bonus - Brak
Żywioł - Wiatr
![]()
![]()

Metiny - 6x Metin Wygnańców
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 1x Lodowa Wiedźma
Czas respu Bossów - 03:00, 09:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny Przeciwko Diabłom
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 75
![]()
![]()

Metiny - 6x Metin Wygnańców
Czas respu Metinów - 10 minut
Bossy - 1x Generał Yonghan
Czas respu Bossów - 03:00, 09:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny Przeciwko Diabłom
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 75
![]()


Wszyscy strażnicy dungeonów znajdują się na mapie Kraina Wypraw, która jest dostępna w panelu teleportacji pod klawiszem Tab.
Spirala Czasu (Wyprawy)
- usuwa czas na ponowne wejście na dungeon.
Jeśli podczas pobytu na dungeonie zostaniesz rozłączony z grą lub celowo z niego wyjdziesz, to aby wrócić,
wystarczy zalogować się ponownie w ciągu 2 minut i wybrać u Strażnika danej wyprawy opcję „Powrót na dungeon”.
![]()
![]()
Teleportacja bezpośrednio pod dany dungeon znajduje się w Panelu Wypraw pod klawiszem F6.
Ponadto znajdują się tu informacje takie jak: czas na ponowne wejście, działające bonusy itp.

![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Orkom
Żywioł - Wiatr
Wymagany poziom - 35-55
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Zwierzętom
Żywioł - Wiatr
Wymagany poziom - 55-74
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 55-74
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 55-75
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Błyskawice
Wymagany poziom - 75-84
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 40-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 75-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Diabłom
Żywioł - Błyskawica
Wymagany poziom - 75-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Ogień
Wymagany poziom - 75-85
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Zwierzętom
Żywioł - Wiatr
Wymagany poziom - 75-85
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Diabłom
Żywioł - Ogień
Wymagany poziom - 85-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Mistykom
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 85-99
![]()
![]()

Czas do ponownego wejścia - 1 godz.
Bonus - Silny przeciwko Nieumarłym
Żywioł - Mrok
Wymagany poziom - 85-99
![]()

Specjalne bossy przeznaczone do rywalizacji między niskimi, średnimi i wysokimi poziomami postaci.
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 30-60
![]()
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 61-84
![]()
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 85-99
![]()
![]()

Czas respu - 06:00, 15:00, 21:00
Bonus - Silny przeciwko Ludziom
Żywioł - Brak
Wymagany poziom - 85-99
![]()

Wprowadziliśmy wiele urozmaiceń wnoszących wygodę i przejrzystość rozgrywki. Oto kilka z nich:
![]()
![]()
Możliwość sprawdzenia skąd zdobyć interesujący nas przedmiot.

![]()
![]()
Możliwość zapisania 25 konkretnych koordynatów położenia.

![]()
![]()
Możliwość podejrzenia zawartości szkatułek.

![]()
![]()
Niektóre przedmioty będą się automatycznie segregowały w dodatkowym ekwipunku.

![]()
![]()
Możliwość szybkiego pozbywania się niechcianych przedmiotów.

![]()
![]()
Możliwość włączenia na raz wszystkich wybranych "dopalaczy" przy użyciu klawisza F5.
Wszystkie dopalacze zdobywa się ze Skrzyni Dopalaczy
, która leci ze wszystkich metinów i bossów.

![]()
![]()
Zadawane obrażania mają swój kolor w zależności od efektu:
Żółty: zwykły
Niebieski: cios krytyczny
Zielony: cios przeszywający
Turkusowy: cios krytyczny + przeszywający

![]()
![]()
Za opłatą 250.000 Yang można wstać natychmiastowo.

![]()

Tworzenie gildii jest możliwe od 40. poziomu postaci u Strażnika Wsi. Aby podnieść poziom gildii, należy wpłacać do niej Eliksiry Gildii
, które są do zdobycia niemal wszędzie.
Obecnie posiadanie gildii wiąże się tylko z korzyściami dodatkowych bonusów dla postaci oraz możliwością wzięcia udziału w cyklicznych turniejach gildii.
Zdjęcie przedstawia bonusy na maksymalnym poziomie gildii. W aktualizacjach planujemy stworzyć sensowny system terenów gildyjnych.

![]()

Zwiększając rangę, można uzyskać dodatkowe bonusy dla postaci.
Owoc Życia
- Zwiększa punkty rangi o 500.
Przy ujemnej randze postać otrzymuje bonus Silny na Potwory i Ludzi minus 30%,
ale gdy postać zginie, nie upuszcza przedmiotów, tak jak to ma miejsce standardowo.
| Nazwa | Ilość punktów | Bonus |
|---|---|---|
| Wybitny | 30.000 - 69.999 | Silny przeciwko Potworom +1% |
| Mistrzowski | 70.000 - 129.999 | Silny przeciwko Potworom +2% |
| Fenomenalny | 130.000 - 359.999 | Silny przeciwko Potworom +3% Silny przeciwko Ludziom +3% |
| Elitarny | 360.000 - 659.999 | Silny przeciwko Potworom +4% Silny przeciwko Ludziom +4% |
| Królewski | 660.000 - 1.109.999 | Silny przeciwko Potworom +5% Silny przeciwko Ludziom +5% Silny przeciwko Metinom +1% Silny przeciwko Bossom +1% |
| Heroiczny | 1.110.000 - 1.809.999 | Silny przeciwko Potworom +5% Silny przeciwko Ludziom +5% Silny przeciwko Metinom +3% Silny przeciwko Bossom +3% |
| Legendarny | 1.810.000 | Silny przeciwko Potworom +5% Silny przeciwko Ludziom +5% Silny przeciwko Metinom +5% Silny przeciwko Bossom +5% |
![]()

Okno biologa otwiera się bezpośrednio u NPC Biolog Chaegirab.

Spirala Czasu
- usuwa czas oczekiwania na kolejne oddanie przedmiotu.
Eliksir Biologa
- zwiększa szanse na pomyślne oddanie przedmiotu o 30%.
![]()
| Przedmiot | Nagroda | Poziom | Ilość | Czas |
|---|---|---|---|---|
| Szybkość Ruchu +10% | 30 | 25 | 15min | |
| Szybkość Ataku +5% | 40 | 30 | 30min | |
| Obrona +60 | 50 | 35 | 1h | |
| Wartość Ataku +50 | 60 | 40 | 3h | |
| Odporność na Potwory +10% | 70 | 45 | 6h | |
| Wartość Ataku +10% | 80 | 50 | 9h | |
| Odporność na Ludzi +10% | 85 | 55 | 12h | |
| Silny przeciwko Ludziom +5% | 90 | 60 | 24h | |
| Max PŻ +1.000 | 95 | 65 | 24h | |
Wartość Ataku +30 | 92 | 70 | 24h | |
Wartość Ataku +35 | 94 | 75 | 24h | |
Wartość Ataku +45 | 96 | 80 | 24h |
![]()
![]()
Okno kolekcjonera otwiera się bezpośrednio u NPC Biolog Chaegirab.

Spirala Czasu
- usuwa czas oczekiwania na kolejne oddanie przedmiotu.
Eliksir Biologa
- zwiększa szanse na pomyślne oddanie przedmiotu o 30%.
![]()
![]()
Tworzenie KD Kolekcji odbywa się u NPC Biolog i wymaga po 1 sztuce KD+0,1,2,3,4.

![]()
| Przedmiot | Nagroda | Poziom | Ilość | Czas |
|---|---|---|---|---|
| Silny przeciwko Wojownikom +3% | 23 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Ninja +3% | 24 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Sura +3% | 25 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Szamanom +3% | 26 | 20 | 4h | |
| Silny przeciwko Potworom +10% | 27 | 20 | 4h | |
| Odporność na Potwory +5% | 28 | 20 | 4h | |
| Max PŻ +500 | 29 | 20 | 4h | |
| Szybkość Zaklęcia +7% | 30 | 20 | 4h | |
| Szansa na Cios Krytyczny +5% | 31 | 20 | 4h | |
| Szansa na Przeszywający Cios +5% | 32 | 20 | 4h | |
| Szansa na blok ciosów +1% | 33 | 20 | 4h | |
| Szansa na Unik. Strzały +5% | 34 | 20 | 4h | |
| Odporność na Obrażenia Umiejętności +5% | 35 | 20 | 4h |
![]()


Do zawarcia ślubu wymagany jest 25+ poziom postaci, Pierścionki Zaręczynowe, odpowiedni ubiór i 4,5kk Yang.
Pierścionek Zaręczynowy
jest możliwy do zdobycia poprzez zakup u Wędrującego Domokrążcy za 9kk lub w IS.
![]()
![]()


![]()


![]()

U Kowala znajdują się kraftingi pochłaniające mnóstwo ulepszaczy.

![]()

U Uriela znajdują się kraftingi pochłaniające mnóstwo ulepszaczy.

![]()


![]()
![]()
W panelu zarządzania sklepem znajdują się udogodnienia pomocne w jego funkcjonowaniu.
Gdy czas sklepu upłynie to przycisk "Zamknij sklep" zmienia się w "Otwórz ponownie".

![]()
![]()
Przy użyciu tej wyszukiwarki możemy w szybki sposób znaleźć interesujący nas przedmiot.
Zaznaczając opcje "Wszystkie Poziomy" system wyszuka np. Zatruty Miecz od +0 do +9.

![]()
![]()
W panelu zarządzania sklepem znajduje się rozbudowana historia aktywności.

![]()

Ranking tygodniowy i ogólny to zbiór statystyk w danej kategorii.
Za ranking tygodniowym są nagrody dla TOP3.

![]()

Loteria to wydarzenie specjalne, w którym oddaje się przedmioty, a ich ilość wpływa na szansę zwycięstwa i zdobycie nagrody.
Postać z największą ilością oddanych przedmiotów ma największą szanse na zwycięstwo, ale nie oznacza to, że na pewno wygra.
Nagrodę wygrywa tylko jedna osoba, szanse mają również osoby spoza TOP10.

![]()
💬 Komentarze dla serwera Astium (2)
📝 Ładowanie...